۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84438969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رایزنی‌های هیات بلندپایه افغانستان در اسلام‌آباد با مقامات پاکستانی

اسلام‌آباد - ایرنا - یک هیات بلندپایه افغانستانی که در جریان سفر از پیش اعلام نشده و همزمان با ورود طالبان به کابل، به پاکستان سفر کرده است امروز طی دیدار با وزیر امور خارجه این کشور تازه ترین تحولات صلح افغانستان را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه در اسلام‌آباد میزبان هیات بلندپایه افغانستانی بود جایی که طرفین رخدادهای جاری در افغانستان و پیشبرد تلاش‌های صلح را مرور کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز لحظاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد : سفر این هیات همزمان با رویدادهای غیرقابل پیش بینی اخیر در افغانستان انجام شده و هدف آن همفکری دو کشور برای کمک به یافتن راهکاری برای برون رفت از بحران می‌باشد.

این دیدار ساعاتی پیش از نشست برنامه ریزی شده رهبران پاکستان برای حضور در جلسه فوق العاده کمیته امنیت ملی کشور با دستور کار بررسی رخدادهای افغانستان صورت گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با شخصیت‌های سیاسی‌ پارلمانی و مذهبی افغانستان تاکید کرد: هدف مشترک ما حرکت به سمت جلو و اجرای راهکارهای سیاسی و فراگیر برای کمک به افغانستان است.

وی اظهار داشت: مذاکرات جامع میان تمامی گروه‌های افغانستانی تنها راه برون رفت مشکلات فعلی است و  ما معتقدیم که گروه‌های افغانستانی باید از این فرصت بهره برداری کرده و برای دستیابی به منافع مشترک صلح به ویژه بهبود وضعیت افغانستان تلاش‌ها را تسریع کنند.

شاه محمود قریشی گفت: پاکستان به نقش سازنده خود برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان ادامه خواهد داد و در مقابل از جامعه جهانی نیز انتظار دارد برای بهبود شرایط این کشور به همکاری و ارائه کمک‌های اقتصادی متعهد باشد.

اعضای هیات بلندپایه افغانستانی روز گذشته برای انجام سفر ۴ روزه وارد اسلام‌آباد شد و قرار است با دیگر مقام‌های پاکستانی نیز دیدار کنند.

همزمان با استقرار طالبان در کابل و ترک پایتخت از سوی محمد اشرف غنی،خلاء قدرت در کابل حاکم شد و در نتیجه هرج و مرج شهر را فرا گرفت و در پی آن رسانه‌های افغانستان نیز انتشارات عادی خود را متوقف کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به رخدادهای اخیر در افغانستان اعلام کرد که اسلام آباد از نزدیک وضعیت موجود در افغانستان را زیر نظر دارد.

«زاهد حفیظ چودری» افزود: پاکستان به حمایت از تلاش ها برای حل و فصل سیاسی بحران افغانستان ادامه خواهد داد و امیدوار است تا همه طرف‌های داخلی افغان با هم برای حل این بحران سیاسی همکاری کنند.

وی ادامه داد: سفارت پاکستان در کابل به پاکستانی‌ها، اتباع افغانی و جامعه دیپلماتیک و بین المللی کمک های لازم را برای خروج از افغانستان، صدور روادید و استفاده ازپروازهای شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان را ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha