دیپلماسی شهید رئیسی جان تازه‌ای به انقلاب اسلامی بخشید + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنرانان در اجتماع باشکوه تکریم شهدای خدمت در پایتخت پاکستان، جمهوری اسلامی ایران را مدافع واقعی فلسطین و الگوی ایثار و مقاومت جهان دانسته و تاکید کردند: دیپلماسی شهید رئیسی جان تازه‌ای به انقلاب اسلامی بخشید و مواضع مقتدرانه وی، مورد تائید ملت ایران و ملت‌های منطقه‌ و جهان است.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، آیین باشکوه گرامیداشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنها به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

برخی از نمایندگان پارلمان پاکستان، رهبران سیاسی، روسای احزاب، شخصیت‌های مذهبی، دیپلمات‌های خارجی و اقشار مختلف مردم با حضور در محل برگزاری آیین ترحیم شهدای خدمت این سانحه عظیم را به رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تسلیت گفتند.

دیپلماسی شهید رئیسی جان تازه‌ای به انقلاب اسلامی بخشید + فیلم

برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط حسین چاقمی مسوول خانه فرهنگ ایران در شهر پیشاور آغاز شد و سپس ویدئویی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در جریان سفر ایشان به پاکستان و دیدارهای صمیمی با اقشار مختلف مردم این کشور، پخش شد.

سفیر ایران در سخنانی در این مراسم گفت: ما صمیمانه ترین قدردانی و ستایش را از دولت و مردم عزیز پاکستان داریم که در این غم بزرگ در کنار ما بودند.

وی در ادامه گفت: تشییع بی نظیر پیکر پاک شهدای خدمت با حضور میلیونی ملت عزیز ایران برگزار شد و علت آن نیز خدمت خالصانه و بی منت آقای رئیسی و تیم ایشان بود که در طی سه سال ریاست جمهوری در بسیاری از زمینه های داخلی و جبهه خارجی پیشرفت های چشمگیری را برای ایران اسلامی رقم زد.

دیپلماسی شهید رئیسی جان تازه‌ای به انقلاب اسلامی بخشید + فیلم

امیری مقدم افزود: واکنش شهدای خدمتگزار به اعتراض و برخی کارشکنی‌ها نیز عامل مهمی است. در این سه سال هم در داخل و هم خارج بسیاری علیه این شخصیت الهی تبلیغات ناروایی را مرتکب شدند اما وقتی از ایشان سوال می‌شد که چرا پاسخ نمی دهید، شهید رئیسی همواره می گفتند که اگر کار ما برای رضای خدا باشد، چه ایرادی دارد این اعتراضات را تحمل کنیم.

وی افزود: این صبر و تحمل در کار برای خدا شهید رئیسی را تا ابد جاویدان و محبوب ساخت. دیپلماسی دولت رئیسی به دستاوردهای شگفت انگیزی نائل آمد. وحدت در جهان اسلام از فردای پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) آغاز و سپس توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای و آیت‌الله رئیسی ادامه یافت و بی تردید این ماموریت عظیم با قوت تمام ادامه خواهد یافت.

سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت: خیزش ملت‌های مسلمان در منطقه به ویژه در پاکستان در سوگ شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش و حضور سران کشورهای جهان در مراسم تشییع نشانه موفقیت سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم به ویژه تیم دیپلماسی به ریاست شهید حسین امیرعبداللهیان متمرکز بر مقابله با قدرت‌های استکباری، دفاع از کیان و شرافت جهان اسلام بود. آقای رئیسی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل از مبارز شجاع ضد تروریسم و قهرمان ملی ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین حرمت قرآن کریم حمایت کرد.

امیری مقدم افزود: شهید رئیسی از عمق وجود خود معتقد بود که باید از محور مقاومت حمایت و مقابله جدی تر علیه دشمن صهیونیستی و حامیانش انجام شود. لذا در دوره سه ساله آیت الله رئیسی هم در داخل و هم خارج یک خون جدید و جان تازه‌ای به کالبد انقلاب اسلامی دمیده شد.

وی تاکید کرد: امروز به برکت قانون سیاسی ایران که برگرفته از اصول قرآن و اسلام است هیچ نگرانی وجود ندارد، در راس کشور ما رهبری خردمند حضور دارند و تا ماه آینده انتخابات برگزار و رئیس جمهور جدید از سوی مردم انتخاب خواهد شد.

دیپلماسی شهید رئیسی جان تازه‌ای به انقلاب اسلامی بخشید + فیلم

علامه سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان نیز در سخنانی در این مراسم گفت: پس از سانحه جانگداز اخیر برگ دیگری از قدرت و جایگاه بزرگ انقلاب اسلامی ایران ورق خورد.

وی اظهار داشت: نقش ایران در منطقه تعیین کننده است. ما از نزدیک شاهد موفقیت های چشمگیری ایران و ملت آن هستیم که برکت آن شامل حال ملت‌های مظلوم منطقه و ملت‌های عدالتخواه جهان می‌شود.

رئیس حزب تحریک اسلامی پاکستان تاکید کرد: ایران منبع الهام بخش برای همه ما و ملت‌های جهان است که حامی مواضع شجاعانه جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از فلسطین و مبارزه با قدرت‌های سلطه طلب و مولود نامشروع آنان اسرائیل هستند.

دیپلماسی شهید رئیسی جان تازه‌ای به انقلاب اسلامی بخشید + فیلم

صاحبزاده ابوالخیر زبیر رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان ائتلافی متشکل از ۳۰ حزب سیاسی و مذهبی این کشور، با ادای احترام به شهدای سانحه سقوط بالگرد گفت: تمام امت اسلامی داغدار فقدان آیت الله رئیسی هستند.

وی گفت: تشییع پیکر شهدای خدمت مهر تاییدی بر محبوبیت این شهدای عزیز و اعتراف جهان به جایگاه محترم و مهم جمهوری اسلامی ایران است‌.

رهبر جمعیت علمای پاکستان افزود: ایران مظهر شجاعت، مقاومت و ایثار است و اینکه الگوی مدافع مظلومان و مقابله با دشمنان مسلمین یعنی آمریکا و اسرائیل و حامیان آنان است.

وی گفت: رئیس جمهور رئیسی فقط به حرف و بیانیه اکتفا نکرد بلکه با عملیات «وعده صادق» یک گام عملی و روشن علیه صهیونیست‌ها برداشت لذا تمام جهان اسلام این جرات ایرانیان را افتخار خود می‌دانند.

دیپلماسی شهید رئیسی جان تازه‌ای به انقلاب اسلامی بخشید + فیلم

براساس این گزارش، دولت پاکستان روز سه‌شنبه ۲۱ می (اول خرداد) در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یک روز عزای ملی اعلام کرد. پرچم پاکستان در اسلام‌آباد و مراکز چهار ایالت این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمد. دولت‌های ایالتی در سِند و بلوچستان نیز با تبعیت از دولت مرکزی، سه‌شنبه گذشته را روز عزای عمومی اعلام کردند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز روز یکشنبه در تماس تلفنی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف و تسلیت بابت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، گفت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان دوستان استثنایی و واقعی ملت پاکستان بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha