۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85489612
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر پاکستان: تایوان بخش جدایی‌ناپذیر از چین است

اسلام‌آباد- ایرنا- نخست وزیر پاکستان با تجدید تعهد این کشور به سیاست چین واحد اعلام کرد که اقدامات به اصطلاح انتخابات و تشکیل دولت خودخوانده در تایوان هرگز این واقعیت که تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از چین است را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، محمد شهباز شریف امروز طی پیامی اعلام کرد: پاکستان به عنوان یک برادر آهنین و شریک استراتژیک چین، همواره حمایت اصولی خود را از موضع این کشور در قبال تایوان ارائه کرده و به این کار ادامه خواهد داد.

وی افزود: پاکستان به سیاست «چین واحد» پایبند است، تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از جمهوری خلق چین می‌داند و از تلاش‌های دولت پکن برای اتحاد ملی حمایت می‌کند.

شهباز شریف گفت: اقدامات به اصطلاح انتخابات یا انتقال قدرت به دولت خودخوانده در تایوان، واقعیت های عینی در مورد موضوع تایوان را تغییر نمی دهد.

نخست وزیر پاکستان تعهد کشورش به سیاست چین واحد را درحالی تجدید می‌کند که قرار است تا هفته‌های آینده سفر رسمی به پکن داشته باشد. این بازدید در آستانه گشایش فاز دوم طرح چند ۱۰ میلیارد دلار راهروی مشترک اقتصادی پاکستان-چین صورت می‌گیرد.

چهارشنبه گذشته آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در آستانه ۷۳ سالگی برقراری روابط دیپلماتیک پاکستان و چین گفت که هیچ شرطی در دوستی قوی و دیرینه ما با چین وجود ندارد و اسلام‌آباد قویا به اصل چین واحد پایبند است زیرا به اعتقاد پاکستان، چین در سمت درست تاریخ قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha