۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84439312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمیته امنیت ملی پاکستان: اصل عدم دخالت در افغانستان رعایت شود

اسلام‌آباد - ایرنا - اعضای کمیته امنیت ملی پاکستان در جلسه‌ای بررسی اوضاع افغانستان بر لزوم پیروی از اصل عدم دخالت در این کشور تاکید و گفتند: همه طرف‌ها در افغانستان به قانون احترام و از حقوق بنیادین مردم حفاظت کنند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های دولتی پاکستان، جلسه بلندپایه کمیته امنیت ملی روز دوشنبه به ریاست «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان، مقامات ارشد کابینه، سران نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای کمیته امنیت ملی در جریان آخرین تحولات افغانستان و تأثیر احتمالی آنها بر پاکستان و منطقه قرار گرفتند. وضعیت کلی امنیت منطقه نیز مورد بحث قرار گرفت.

رهبران سیاسی و نظامی پاکستان خاطرنشان کردند که این کشور خواستار صلح و ثبات در همسایگی خود است و همزمان بر حل و فصل سیاسی همه جانبه اختلافات با حضور نمایندگان همه گروه های‌ داخلی افغانستان تاکید دارند.

تأکید شد که پاکستان به همکاری با جامعه بین المللی و همه ذی‌نفعان صلح افغانستان برای تسهیل حل و فصل سیاسی فراگیر در این کشور ادامه خواهد داد البته اصل عدم دخالت در افغانستان باید رعایت شود.

کمیته امنیت ملی پاکستان متذکر شد که همه طرف‌ها در افغانستان به قانون احترام بگذارند، از حقوق بنیادین برای همه افغانستانی‌ها محافظت شده و اطمینان حاصل شود که خاک افغانستان توسط هیچ سازمان یا گروه تروریستی علیه هیچ کشور دیگری استفاده نمی شود.

نخست وزیر پاکستان دستور داد تا همه امکانات ممکن برای بازگرداندن پاکستانی‌ها، دیپلمات‌هت، روزنامه نگاران و کارکنان سازمان های بین المللی که قصد خروج از افغانستان را دارند، فراهم شود.

کمیته امنیت ملی پاکستان بر موضع این کشور که درگیری در افغانستان هرگز راه حل نظامی نداشته، تاکید و افزود: زمان ایده آل برای پایان دادن به درگیری از طریق مذاکرات باید زمانی انجام می‌شد که نیروهای آمریکایی و ناتو با حداکثر توان نظامی خود در افغانستان بودند.

مقامات پاکستانی گفتند: ادامه حضور نظامی خارجی برای مدت طولانی در حال حاضر نتیجه متفاوتی به همراه نخواهد داشت. اکنون زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی برای تضمین حل و فصل سیاسی فراگیر در افغانستان و برقراری صلح، امنیت و توسعه طولانی مدت در این کشور و منطقه همکاری کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha