فوتی‌های روزانه کرونا در مشهد به ۷۹ نفر رسید

مشهد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۹ بیمار کووید ۱۹ با نتیجه مثبت آزمایش طبی کرونا دیروز ۲۳ مرداد ماه در بیمارستانها زیر پوشش این دانشگاه مشهد جان باختند.

دکتر مهدی قلیان روز یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شمار بیماران جانباخته در محدوده جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی که شامل ۱۶ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان این استان است، با احتساب موارد منفی آزمایش تشخیص طبی کرونا در همین روز به ۱۳۰ نفر رسید.

وی وضعیت شیوع ویروس کرونا را در مشهد "بسیار بحرانی" توصیف و بیان کرد: همچنین دیروز ۷۷۰ شهروند مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی مشهد بستری شده‌اند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کارکنان بهداشت و درمان در مراکز منتخب کرونای این دانشگاه هم‌اینک به صورت دو نوبته یعنی ۱۶ ساعت در روز کار می‌کنند.

وی گفت: شش مرکز منتخب کرونا نیز به صورت ۲۴ ساعته ظرف هفت روز هفته بدون وقفه پاسخگوی مراجعان هستند. همه مراکز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با تمام توان فعالیت دارند. 

دکتر قلیان در ادامه به سن بالای ۱۸ سال دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد اشاره و بیان کرد: عملیات واکسیناسیون این جمعیت از لحاظ نیروی بهداشتی نیازمند حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید خدمت نیرو از بخش خصوصی و بر عهده گرفتن بخشی از کار توسط آنها است.
وی برای تشریح مقایسه‌ای وضعیت کنونی، به تجربه زلزله سال ۱۳۹۷ در سفیدسنگ خراسان رضوی با سه جانباخته اشاره و بیان کرد: آن زمان همه امکانات و نیروهای لازم درمانی به سفیدسنگ ارسال و اعزام شد اما در بحران کنونی شهر مشهد کمک دیگر سازمانها به دانشگاه علوم پزشکی تاکنون بسیار کم بوده است. نهادها و سازمانهایی هم به کمک این دانشگاه آمده بودند انتظارات و خواسته‌هایی داشتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شهرداری مشهد تنها نهادی است که در جریان بحران جاری بدون چشمداشت به کمک این دانشگاه آمد ولی حتی یک نفر از کارکنان بدنه شهرداری مشهد هم خلاف قانون و عرف واکسینه نشد. 
وی ادامه داد: همچنین مدیریت شهری مشهد در این وضعیتی بحران باید تبلیغات محیطی را برای ترغیب مردم به ماندن در خانه افزایش دهد. 
دکتر قلیات گفت: مسوولان می‌بایست حوزه بهداشت را در کنار دیگر حوزه‌ها دریایند زیرا در شرایط فعلی واقعا نسبت به خدماتی که باید ارائه دهیم تا بار بیماری کم شود، شرمنده مردم می‌شویم. 
۲۷ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 
بنا بر اعلام وزارت بهداشت ۴۶۶ بیمار کووید ۱۹ ظرف شبانه‌روز اخیر در سطح کشور جان خود را از دست داده‌اند تا شمار قربانیان کرونا در ایران به ۹۷ هزار و ۲۰۸ نفر برسید. 
۲۹ هزار و ۷۰۰ بیمار جدید کووید۱۹ ظرف همین مدت در سطح کشور شناسایی و چهار هزار و ۱۵۴ نفر از آنها در بیمارستانها بستری شده‌اند. 
ظرف ۱۹ ماه اخیر تاکنون چهار میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۵ از شهروندان ایرانی در سطح کشور مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند. 
سه میلیون ۷۰۰ هزار و ۸۲۸ نفر از از بیماران نیز تاکنون بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha