تعداد مبتلایان کرونا و بستری‌های کووید ۱۹در یزد رو به افزایش است

یزد- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد آنچه را روزهای سیاه کرونا در استان نامید، هشدار داد و تاکید هم کرد: در صورت ادامه روند کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تداوم برگزاری تجمع در مکان‌های سرپوشیده، روزهای آینده تعداد مبتلایان به کرونا و بستری بیماران کووید ۱۹ افزایش می یابد.

به گزارش عصریکشنبه روابط عمومی این دانشگاه، دکتر ابراهیم سلمانی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۸۹۶ فرد مشکوک به بیماری کووید ۱۹در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۱۴۸ نفر هم به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

همچنین سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد امروز گفت: ممنوعیت تردد بین استانی خودروها از ساعت ۱۲ امروز آغاز شد و تا پنجم شهریور ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی این ستاد، علی صالحی افزود: در صورت نادیده گرفتن مقررات منع تردد، هر دستگاه خودروی متخلف ۲ میلیون تومان جریمه می شود، اگر مبلغ جریمه در مدت یک ماه پرداخت نشود، به  ۲ برابر افزایش می یابد.

همچنین ستاد استانی مقابله با کرونا روز یکشنبه در اطلاعه شماره ۱۲۱ خود از شهروندان یزدی خواست به هیچ وجه به مشهد مقدس سفر نکنند.

در این اطلاعیه آمده است: حسب اعلام استانداری خراسان رضوی، با توجه به افزایش شیوع بیماری، سفر به مشهد مقدس به صورت گروهی و انفرادی ممنوع است، نیروهای انتظامی در مبادی ورودی به خراسان رضوی از ورود به استان جلوگیری می کنند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان‌ دارد که وضعیت این شهرستان ها از لحاظ شیوع کرونا قرمز است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha