۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84424141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس هیات جودو چهارمحال و بختیاری انتخاب شد

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبر: 84424141
رییس هیات جودو چهارمحال و بختیاری انتخاب شد

شهرکرد - ایرنا - مجمع انتخابات هیات جودو چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه با حضور رییس‌ فدراسیون در شهرکرد برگزار و ابوالفتح قائدامینی‌ با کسب اکثریت آرا به عنوان رییس‌ این هیات برگزیده شد.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخابات هیات جودو چهارمحال و بختیاری با حضور ۱۶ نفر از اعضای مجمع برگزار شد که با انصراف سه نامزد انتخاباتی، ابوالفتح قائدامینی به عنوان تنها نامزد این دوره از انتخابات توانست در مجموع با کسب ۱۵ رای موافق به مدت‌ چهار سال عهده‌دار ریاست این هیات ورزشی شود.

مدیرکل ورزش‌ و جوانان چهارمحال و بختیاری در این نشست انتخاباتی با تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی در هیات‌های ورزشی گفت: توجه به امر آموزش در ورزش از مقوله‌هایی است که در استان کمتر به آن پرداخته‌شده است و آمار مربیان و مدرسین‌ در این حوزه و در رشته جودو چندان چشمگیر نیست.

حمید کریمی خطاب به رییس‌ جدید هیات جودوی استان افزود: انتظار می‌رود تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال‌ و بختیاری در آینده‌ای نزدیک صاحب هیات جودو شده و راه‌اندازی هیات‌های جودو در شهرهای پر جمعیت و مستعد استان نیز پیگیری شود.

وی از زهرا نادری و راضیه سلیمی به عنوان ۲ عضو برجسته جامعه جودوی استان نام برد و تصریح کرد: برقراری تناسب و رعایت عدالت در توسعه جودو میان بانوان و آقایان از دیگر موضوعاتی است که مسوولان‌ هیات باید همواره به آن توجه کنند.

مدیرکل ورزش‌ و جوانان چهارمحال و بختیاری همچنین یادآور شد: صدای منتقدان و مخالفان در جودو استان باید شنیده شود و مجامع عمومی هیات فرصتی است که این افراد نیز بتوانند نظرات و عقاید خود را در جهت اصلاح امور بیان کنند.

کریمی همچنین برپایی لیگ استانی، حضور فعال در مسابقات قهرمانی کشور، جذب حامیان مالی و تعامل با رسانه‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط برای توسعه ورزش‌ جودو در استان را ضروری دانست.

رییس هیات جودو چهارمحال و بختیاری انتخاب شد

رییس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این نشست گفت: شرایط کنونی جودو در کشور شرایط بسیار حساسی است و با وجود تعلیق ظالمانه و ناعادلانه جودو ایران و دور ماندن قهرمانان این رشته از میادین‌ بین‌المللی، محبت و همراهی خانواده جودوی کشور به‌گونه‌ای است که همه را به ادامه راه امیدوار می‌کند.

آرش میراسماعیلی به حضور قهرمانان جودو در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: امثال زهرا نادری‌های بسیاری در این استان وجود دارد که باید شناسایی شوند و برای راه‌یابی به تیم ملی و افتخارآفرینی در میادین بزرگ داخلی و خارجی پرورش یابند.

وی تصریح کرد: مجمع انتخاباتی جودو چهارمحال و بختیاری امروز به قائدامینی اعتماد کرده است و چون وی تک نامزد این دوره از انتخابات ریاست هیات نیز بوده است، وظیفه سنگین‌تری را بر عهده خواهد داشت و باید بداند که همین اعضای مجمع یک سال دیگر برنامه‌های اجرایی و عملکرد وی را ارزیابی و قضاوت می‌کنند.

میراسماعیلی با بیان اینکه آمار جودوکاران چهارمحال و بختیاری در سطح پایینی قرار دارد، یادآور شد: انتخاب بهترین‌ها از بین بیشترین‌ها شعار فدراسیون جودو است و نخستین اقدام هیات جودو در دوره جدید آن است که این رشته را در شهرستان‌ها گسترش دهد چرا که از دل محروم‌ترین روستاها نیز می‌توان افراد توانمند و بااستعداد را به جودو کشور معرفی کرد.

رییس فدراسیون جودو بر افزایش تعامل هیات‌های استانی با آموزش‌ و پرورش نیز تاکید کرد و گفت: رشته جودو به جمع رشته‌های المپیاد دانش‌آموزی پیوسته است و اگر قرار است کشوری در هر رشته‌ای در سطح جهانی بدرخشد باید در مرحله نخست به ورزش دانش‌آموزی آن توجه بیشتری شود از این رو لازم است استعدادیابی بین دانش آموزان بیش از پیش مد نظر قرار بگیرد.

وی اتکا به کمک مالی فدراسیون و ادارات کل ورزش و جوانان را برای پیشبرد اهداف هیات‌های استانی کافی نداست و افزود: زمانی فدراسیون جودو را با بیش از ۵۰ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفتیم و فدراسیونی که قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نبود امروز توانسته است علاوه بر تسویه بدهی‌ها به هیات‌های استانی نیز کمک مالی داشته باشد.

میراسماعیلی اقدام برای ساخت ۱۲ خانه جودو در کشور با کمک خیرین و ادارات ورزش و جوانان در استان‌ها و تلاش برای به بهره‌برداری رسیدن آکادمی بزرگ جودو در تهران را نیز یادآور شد و ادامه داد: به‌ زودی منتخبین رده‌های سنی جوانان و نوجوانان از تمامی استان‌ها در اردویی آموزشی به مدت هفت روز در تهران حضور خواهند داشت تا علاوه بر فراگیری علوم و فنون ورزشی از آموزش‌های قهرمان گرجستانی جودو نیز بهره‌مند شوند.

وی به بازدیدهای سرزده و غیر رسمی از هیات‌های استانی اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار است رییس هیات استانی فعال‌تر از فدراسیون ظاهر شود و با حضور در هر یک از شهرستان‌ها، وضعیت جودو را به خوبی رصد کند، با منتقدان و مخالفان صحبت کند و نظرات و پیشنهادهای آن‌ها را نیز در راستای توسعه این ورزش به کار گیرد.

میراسماعیلی افزود: در هر مدیریتی اشکالاتی وجود دارد و اگر همه اعضا از ورزشکاران، داوران، مربیان و پیشکسوتان در کنار یکدیگر قرار بگیرند بدون شک جودو پیشرفت‌های خوبی را در آینده خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در این دوره از مجمع انتخاباتی هیات جودو چهارمحال و بختیاری، محمدرضا رییسی، حمیدرضا فلاح و رسول مرادی نیز برای حضور در عرصه رقابت نامزد شده بودند که پیش از برگزاری مجمع انصراف خود را اعلام کردند.

افزایش تعامل با فدراسیون و آموزش‌ و پرورش، گسترش جودو در شهرستان‌های کمتر توسعه یافته، تلاش برای ایجاد فضای اختصاصی در شهرستان‌های بن، سامان و فارسان به عنوان سه قطب جودوی چهارمحال و بختیاری، بهره‌گیری از ظرفیت و توان بانوان برتر جودوکار برای توسعه این رشته و ساماندهی امور زیربنایی ورزش جودو در استان از جمله برنامه‌هایی بود که ابوالفتح قائد امینی در مجمع انتخاباتی هیات جودو درباره نحوه اجرای آن‌ها در آینده توضیحاتی را ارائه کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha