۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85462872
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسابقات قهرمانی جودوی کشور در۶ منطقه برگزار می‌شود

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵
کد خبر: 85462872
مسابقات قهرمانی جودوی کشور در۶ منطقه برگزار می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس فدراسیون جودو کشور گفت: مسابقات قهرمانی جودوی کشور امسال برای نخستین بار در ۶ منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، آرش میراسماعیلی روز چهارشنبه در جلسه مجمع عمومی سالیانه هیات جودوی چهارمحال و بختیاری و انتخابات هیات رییسه استان با اشاره به اینکه در حوزه ورزش در شهرستان‌ها، مناطق کم‌برخوردار و باشگاه‌های محروم ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی خوبی تربیت می شود، افزود: برگزاری مسابقات قهرمانی در سطح منطقه‌ای یک فرصت برای شناسایی استعدادها و توزیع متوازن مدال‌های قهرمانی در سطح کشور است.

وی به کسب مقام سوم کشوری برای نخستین بار توسط ورزشکاران چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از سال گذشته کشور به ۶ منطقه برای توسعه جودوی در رده نوجوانان و جوانان تقسیم‌بندی شده که در هر منطقه پنج استان عضویت دارند.

به گفته وی، برگزاری مسابقات قهرمانی به صورت منطقه‌ای یک فرصت برای شناسایی استعدادها و توزیع مدالهای بیشتر در مناطق مختلف و افزایش انگیزه بین ورزشکاران جوان و نوجوان است.

میراسماعیلی افزود: امسال برای انتخابی تیم ملی از دل مسابقات قهرمانی ۲۴ نفر در هر وزن انتخاب و به رقابت خواهند پرداخت که این مسابقات یک فرصت برای نشان دادن توانایی ورزشکاران از مناطق مختلف است.

به گفته وی، امسال ۱۲ مسابقه در رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

رییس فدارسیون جودو گفت: هم اکنون ورزشکاران صاحب نام و برجسته‌ای از باشگاه‌های کمتر برخوردار کشور پا به عرصه مسابقات ملی و بین‌المللی گذاشته‌اند و توانستند در سطح جهانی عنوان برتر را کسب کنند.

به گفته وی، اعضای تیم ملی مردان و بانوان کشور از چند ماه گذشته در اردو حضور داشتند و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا(هنگ کنگ)آماده شده‌اند، اما در کشور امارات تیم ملی پس از ۳۰ ساعت انتظار در فرودگاه در نهایت موفق به اعزام به قهرمانی آسیا نشد و ما بعد از چهار سال تعلیق فرصت حضور در قهرمانی آسیا را از دست دادیم.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این مجمع گفت: این استان با توجه به ظرفیت جغرافیایی و ارتفاع زیاد از سطح دریا می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های مهم برگزاری اردوهای تیم ملی باشد چرا که ارتفاع زیاد از سطح دریا استقامت بدنی ورزشکار را بالا می برد

محمود سلیمی افزود: بهسازی، نوسازی و تعمیرات خانه جودو چهارمحال و بختیاری در دستور اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت:استان ورزشکاران صاحب نامی از جمله" زهرا نادر بنی" و "محمد سورشجانی" دارد که در مسابقات مرزی و بیرون مرزی خوش درخشیدند.

به گزارش ایرنا، پایان این مجمع از طرف رییس فدراسیون ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک مالی به حساب هیات جودو استان واریز شد که از این میزان ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان پاداش به زهرا نادری، محمد سروش جانی و ابوالفضل ریاحی از ورزشکاران جودوی استان اهدا شد.

در پایان مجمع هیات رییسه جودو استان، نسیم وطنخواه به عنوان نایب رئیس، محسن نظری به عنوان خزانه‌دار، سوسن تمدن به عنوان عضو هیات رئیسه، مرتضی اشراقی به عنوان عضو هیات رئیسه، زهرا نادری به عنوان بارزس قانونی و داوود نیکبخت به عنوان کارشناس خبره انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha