۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 2961
کد خبر: 84423571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خبرهای کوتاه استان یزد

۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹
کد خبر: 84423571
خبرهای کوتاه استان یزد

یزد - ایرنا - معاون فنی شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: ۶ هزار نفر در شهرستان دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند و روند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

دکتر مهدیه کوهگرد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  انتخاب نوع واکسن اختیاری است افزود: واکسیناسیون قشر فرهنگیان آغاز شده و به مدت یک هفته بیش از ۶۰۰ نفر واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون قشرهای دیگر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت اقدام می‌شود تصریح کرد: در شهرستان بافق  ۶ هزار نفر از جمله کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۰ سال و ۵۰ سال واکسینه شدند.

کوهگرد بابیان اینکه هیچکونه کمبودی از لحاظ واکسن وجود ندارد اضافه کرد: نیمی از افراد بالای ۵۰ سال در شهرستان واکسینه شدند و شاخص واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تا مسن ترین افراد هم به ۶۲ درصد رسیده است.

به گفته وی نوبت واکسیناسیون خبرنگاران و اصحاب رسانه هم فرا رسیده و این قشر می توانند هر روز صبح ها به ورزشگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی و از ساعت ۱۸ تا ۲۱  به مرکز سلامت شماره ۲ شهر بافق مراجعه کنند .

معاون فنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با بیان اینکه واکسیناسیون در ورزشگاه هاشمی رفسنجانی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: به علت استقبال مردم، مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا از درمانگاه حضرت سدالشهدا(ع) این شهربه سالن ورزشی یاد شده منتقل شد.

***

فرماندار مهریز گفت: خیران نیکوکار برای توسعه فرهنگی و ساخت برخی مراکز مورد نیاز در شهر و روستاهای بخش‌ مرکزی با مسوولان همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز دوشنبه در نشست با نخبگان فرهنگی و ادبی افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای امور فرهنگی موجب توسعه فرهنگ عمومی شهروندان است.

وی با بیان اینکه خیران منطقه تاکنون در کنار اختصاص بودجه‌های دولتی در ساخت و ساز خیلی از طرح‌های مختلف همکاری دارند ادامه داد: ساخت کتابخانه با امکانات به روز در برخی مناطق و روستاهای بخش‌مرکزی جزو مواردی است که باید در این ارتباط اقدام لازم به عمل آید.

این مسوول اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به فرهنگ‌سازی و زیرساخت نیاز دارد و یکی از شرایط لازم، فضای مناسب با رعایت تمامی استانداردهاست که در این خصوص تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان صورت گرفته و همچنان به آن نیاز داریم.

زارع زاده مهریزی تصریح کرد: اگر فرهنگ مطالعه در جامعه گسترش یابد بسیاری از معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود و باید رسانه‌های گروهی برای گسترش این موضوع حیاتی در کنار نهادها و متولیان اقدام مناسب را در شهرستان داشته باشند.       

***

مدیرکل استاندارد یزد گفت:تولیدکنندکان برای تامین سلامت و ایمنی مردم باید قوانین مربوط به استاندارد را در تولید محصولات خود جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا محمدرضا زارع بنادکوکی روز دوشنبه در نشست تخصصی بررسی عملکرد حوزه اجرای استاندارد این اداره کل  افزود: بر اساس تکلیف قانونی و در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران  و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبارپروانه های استاندارد صادره که معمولا سه  ساله است  طی این مدت ۳۷ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه تمدید شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰درصد رشد داشته ایم.

 وی ادامه داد:طی این مدت ۴۱ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است، ضمن این که ۱۰مورد صدور مجوز استاندارد اجباری را نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل را شاهد هستیم .

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲درصد کاهش ابطال در گزارش عملکرد اداره کل دارد. 

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:از مجموع پروانه های ابطال شده،۱۵فقره اجباری و یک فقره مابقی، تشویقی بوده است ضمن این که طی این مدت یک فقره تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری گزارش شده است.

زارع خاطر نشان کرد:در مدت مشابه سال های ۹۸ و ۹۹ تعدادپروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل شده، یکصدو ۵۸ فقره بوده ،که عملکرد امسال این اداره کل ،نشان گر رشد شاخص های کیفی و اهتمام بیشتر تولید کنندگان به حفظ علامت استاندارد ملی ایران بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha