سرمایه‌گذاری در صنعت بسته‌بندی موجب افزایش بهره‌وری کشاورزی می‌شود

ارومیه-ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و بسته بندی موجب افزایش بهره وری تولید و بازار پسندی محصولات متنوع حوزه کشاورزی می‌شود.

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی طرح ۴۳ هزار تنی "ذخیره سازی، نگهداری مواد غذایی و بسته بندی انواع میوه" در ارومیه افزود: نبود واحد بسته بندی با قابلیت های جهانی یکی از خلاهای چرخه تولید محصولات کشاورزی در استان در طی سالیان گذشته بود که با نگاه ویژه دولت و سیاستگذاری استان برای رفع مشکل سورتینگ و بسته بندی از ظرفیت سرمایه گذار خارجی برای این موضوع مهم استفاده شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این واحد ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری ۴۳ هزار تن موادغذایی در سال را دارد گفت: این واحد مجهز به سردخانه ۱۱هزار تنی است که ۶ هزار و ۶۰۰ تن آن اتمسفری است.

شهریاری، اشتغال زایی ۳۰۰ نفر، سهولت در دسترسی به مراکز تخصصی تجارت محصولات کشاورزی و حذف واسطه ها، ایجاد ارزش افزوده، کاهش ضایعات محصولات، ساماندهی مکانیزه و کاهش بهای تمام شده را از مهمترین نتایج این طرح بیان کرد.

وی توجه به سرمایه گذاری خارجی را از اقدامات شاخص مدیریت استان در سه سال اخیر عنوان کرد و افزو: با وجود مشکلات ناشی از تحریم، اتفاقات خوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی در استان رقم زده شده است.

استاندار آذربایجان غربی، سرمایه گذاری هشت میلیون و ۴۰۰ هزار یورویی این واحد را فرصتی مناسب برای افزایش بهره وری کشاورزی استان دانست و افزود: ۳۵ تا ۴۰ درصد اشتغال این استان در بخش کشاورزی است.

شهریاری اظهار داشت: متاسفانه محصولات تولیدی کشاورزان به قیمت ناچیزی فروخته می شود که با تحول در سورت و بسته بندی می توان به رفع این چالش کمک کرد.

وی با بیان اینکه دولت از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت می کند ادامه داد: مشکلات سرمایه گذاران در بحث واگذاری زمین پیگیری می شود و اجازه نمی دهیم حق و حقوقشان پایمال شود.

به گزارش ایرنا کلنگ زنی و آغاز احداث طرح ۴۳ هزارتنی ذخیره سازی، نگهداری مواد غذایی و بسته بندی انواع میوه توسط سرمایه گذارخارجی با سرمایه گذاری ۸.۴ میلیون یورویی با حضور استاندار، فرماندار ارومیه، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی در ارومیه برگزار شد.

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار اراضی زراعی و باغی است که سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول از این مزارع و باغات برداشت می شود؛ نبود مراکز سورت و بسته بندی مناسب از نقاط ضعف عمده محصولات صادراتی از این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha