استاندار: ورود خودرو از مناطق قرمز کرونایی به همدان ممنوع است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: ورود خودرو از مناطق وضعیت قرمز کرونایی به این استان در تعطیلات پایان هفته ممنوع است و فرمانداران با همکاری نهادهای مسئول بر این امر نظارت ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: طبق گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، موج پنجم شیوع این ویروس از شرق و جنوب کشور آغاز شده و به استان همدان نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اینک سه شهرستان همدان در وضعیت قرمز کرونایی هستند، اظهار داشت: روند شیوع کرونا در این استان شتاب نگرفته و زرد بودن وضعیت کرونا در شهرستان های بهار و فامنین، فرصت ارائه بهینه خدمات پزشکی در سایر مناطق استان به بیماران کووید ۱۹ و انجام کارهای پیشگیرانه با همراهی مردم و با هدف کاهش خسارت ها را بیشتر می کند.

استاندار همدان تاکید کرد: با وجود خطرناک تر بودن موج پنجم شیوع کرونا اما رعایت پروتکل بهداشتی کاهش داشته است بنابراین از مردم درخواست می شود با توجه به وجود شکل جهش یافته کرونا و از بین نرفتن آن از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

شاهرخی اضافه کرد: یکی از مهمترین محل های شیوع کرونا دورهمی خانوادگی، شرکت در اجتماعات و عروسی و عزا است بنابراین توصیه مهم ستاد استانی مقابله با کرونا پرهیز مردم از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد و تجمع ها است.

وی خواستار تشکیل منظم جلسه های کمیته زیر مجموعه ستاد کرونا شد و گفت: با توجه به رنگ بندی جدید و قرمز شدن وضعیت سه شهرستان باید محدودیت های کرونایی بر اساس رنگ بندی اعمال شده و نظارت بر روند اجرای این محدودیت ها در شهرستان ها تشدید شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: همچنین یکی از اولویت های اصلی مسئولان فراهم کردن زمینه واکسیناسیون باشد که در این باره باید فضای فیزیکی مناسب تحت اختیار دستگاه ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

شاهرخی با بیان اینکه هر کاری که در سالن های مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است باید متوقف و از این محل ها برای واکسیناسیون گروه های هدف استفاده شود تاکید کرد: همچنین باید از قطع برق مراکز درمانی و محل های تزریق واکسن کووید ۱۹ پرهیز کرد. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان نیز در ادامه این جلسه گفت از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان برگزار شده که نتیجه آن ۱۶۳ مصوبه بوده که براساس بررسی های انجام شده بخش قابل توجهی از مصوبات ستاد در استان پیگیری و اجرا شده است.

«مهرداد نادری فر» افزود: ۱۷ سازمان و دستگاه اجرایی مکلف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند که تنها چند مصوبه از جمله ساماندهی خانه مسافرها، امهال وام ها و تولید الکل برای مصارف بهداشتی به طور کامل اجرایی نشده است.

به گفته وی، ادارات کل پست و کتابخانه های عمومی استان همدان خواستار فعالیت در روزهای پنجشنبه برای ارائه خدمات به مشتریان هستند که موضوع برای بررسی و تصمیم گیری در ستاد اعلام شده است.

به گزارش ایرنا از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، سه شهرستان در وضعیت قرمز(کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند) ، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی(همدان، تویسرکان، اسدآباد، رزن، درگزین) و ۲ شهرستان(فامنین و بهار) نیز در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha