ارتش یمن کنترل یک منطقه مهم استان البیضاء را در دست گرفت

تهران- ایرنا - ارتش یمن در ادامه پیشروی خود در استان البیضاء (جنوب شرقی صنعاء) توانست بر منطقه مهم «الحبج» مسلط شود.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، یک منبع محلی یمن به خبرگزاری شین‌هوا گفت که رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند بر منطقه مهم «الحبج» یکی از بزرگترین مناطق شهرستان الزاهر در جنوب غربی استان البیضاء مسلط شوند.

به گفته این منبع امنیتی،  این اولین باری است که نیروهای انصارالله موفق شدند به طور کامل کنترل این منطقه مهم را در دست بگیرند،  چراکه این منطقه از ابتدای جنگ یمن تحت سیطره مزدوران دولت مستعفی و فراری یمن قرار داشت.

منطقه الحبج از لحاظ راهبردی، مرکز مهمی برای شبه نظامیان دولت مستعفی و فراری یمن به ریاست عبدربه منصور هادی به شمار می‌رود،  زیرا به مرزهای ادارای با استان لحج متصل می شود.

استان البیضاء در مرکز یمن قرار دارد و مرکز آن با صنعا پایتخت این کشور ۲۶۸ کیلومتر فاصله دارد.

نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن پس از اینکه در استان مأرب متحمل شکست های پی در پی از نیروهای انصارالله شدند با استفاده از عناصر القاعده و داعش برای جنگ علیه نیروهای یمنی درصدد گشودن جبهه های جدیدی در استان البیضاء هستند.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که شمار زیادی از عناصر داعش و القاعده به جبهه‌های نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی در مناطق اشغالی به ویژه در استان البیضاء پیوستند.

 ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیاتی، بخش‌های وسیعی از مناطق الزاهر و الصومعه در استان البیضاء در مرکز این کشور را آزاد کردند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد، این عملیات در پاسخ به تجاوز عناصر مزدور و جنایتکار داعش و القاعده به عنوان عناصر مورد حمایت کشورهای متجاوز، در عملیاتی تحت عنوان «النصر المبین» انجام شد که تنها هفتاد و دو ساعت بطول انجامید.

وی افزود: در این عملیات صدها تن از عناصر تکفیری وابسته به القاعده و داعش کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و جنگ افزار نیز به غنیمت نیروهای یمنی درآمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: دستاورد اخیر میزان ارتباط میان گروه های تکفیری به عنوان مجری طرح های آمریکا و ائتلاف متجاوزان را که با دهها پرواز از آنها پشتیبانی کردند، نشان می دهد.

وی همچنین تاکید کرد که عملیات نظامی تا متوقف شدن تجاوز،  رفح محاصره و آزادی تمامی سرزمین های یمن، ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha