۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84467427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای مسلح یمن  ۱۲۰۰ کیلومتر از استان مارب را آزاد کردند

تهران - ایرنا - سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای ما در مرحله سوم عملیات «نصر المبین» موفق به آزادسازی شهرستان های «ماهلیه» و «الرحیه» در استان مارب به طول هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه) در یک کنفرانس خبری با تشریح جزئیات سومین مرحله از عملیات «نصر المبین» افزود: در نتیجه سومین مرحله از این  عملیات ۱۵۱ نفر از مزدوران نیروهای متجاوز ائتلاف کشته و زخمی شدند و تعدادی از آن‌ها به اسارت نیروهای مسلح و کمیته‌های مرمی یمن در آمدند.  

وی افزود: به یاری خدا و با دستورات رهبری، نیروهای ما با مشارکت مسئولان محلی توانستند شرایط عادی را به زندگی شهروندان در این شهرستان‌ها برقرار کنند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه با مشارکت مردم آزاده و شریف استان مارب،  تنها چند ساعت پس از شروع عملیات نیروهای ما موفق به پیشروی‌های گسترده شدند، افزود: پس از آزادسازی این دو شهرستان ( ماهلیه و الرحیه) پاکسازی این مناطق انجام شد.  

وی با اشاره به اینکه در جریان این عملیات، جنگنده‌های نیروهای متجاوز ائتلاف ۳۷ عملیات هوایی را انجام دادند تا مانع از آزادسازی و پاکسازی این دو شهرستان توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شوند، گفت: به یاری خدا نیروهای ما توانستند در مدت کوتاهی این مناطق را آزاد کنند.  

یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان این عملیات با اسیران و اجساد مزدوران کشته شده مطابق اخلاق و اصول دین اسلام برخورد کردند. 

وی به این نکته اشاره کرد که قبایل سرافراز استان مارب در این پیروزی ارزشمند و برای آزادسازی و استقلال مناطق خود نقش بزرگی ایفا کردند. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: که مردم استان مارب فقط در برابر مهاجمان و اشغالگران خواهند بود و این موضع مطابق با اصول و رسوم تاریخی قبایل یمن است که در کنار سرزمین و مردم خود ایستاده‌اند.  

وی خاطرنشان کرد که قبایل پر افتخار و آزاده مارب در مقابله با متجاوزان و خائنان و مزدوران و عوامل آن‌ها تردید نمی‌کنند و مردم مارب فرزندان همان کسانی هستند که در برابر حمله روم مقاومت کردند و در مراحل مختلف تاریخی در مقاومت برابر متجاوزان، شرکت کرده‌اند. 

یحیی سریع افزود: جمهوریخواهان واقعی در مارب کسانی هستند که امروز تلاش می‌کنند تا تمام سرزمین‌های جمهوری از متجاوزان و اشغالگران آزاد شود و و کسانی که در صفوف اشغالگران و متجاوزان می‌جنگند،  مزدوران عربستان سعودی هستند.  

وی همچنین از طرف نیروهای مسلح یمن پیامی به نیروهای متجاوز ائتلاف ارسال کرد و گفت که نیروهای ما با توکل به خدا تصمیم گرفته‌اند تا تمام سرزمین‌های کشور را آزاد و آزادی، عزت و استقلال مردم را محقق کنند.  

وی افزود: هر یک از مجاهدین قهرمان ما که خداوند آن‌ها را حفظ کند اعم از افسر، سرباز و فرمانده همراه با همه افراد آزاده برای عزت و سربلندی کشور با «عبدالملک بدرالدین» میثاق بسته‌اند تا آنچه را که در آخرین سخنرانی وی بیان شده است را اجرایی کند.  

سخنگوی نیروهای یمن ادامه داد:  بله، ما تمام کشور خود را آزاد خواهیم کرد و تمام مناطقی را که اشغال کرده‌اید را پس خواهیم گرفت. ما مسیر خود برای مقابله با متجاوزان و حمایت از ملت خود برای پیروزی در مسائل بزرک که همان آزادی و عزت است ادامه خواهیم داد و آزادی، استقلال را تضمین می‌کنیم و تحت هیچ اشغالگر یا قیمومیت قرار نمی‌گیریم.  

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: این تعهد و مسئولیت بر عهده یک حزب یا تشکیلات نیست بلکه مسئولیت و وظیفه‌ای است که بر عهده همه یمنی‌های آزاده است. 

وی همچنین خطاب به مزدوران و یمنی‌هایی که برای همکاری با متجاوزان مورد غفلت قرار گرفته‌اند، گفت:  شش سال است که با دشمنان سرزمین خود همکاری کار می‌کنید، به آن‌ها کمک می‌کنید و نقش یجنایتکارانه و خیانت به ملت را ایفا می‌کنید و چیزی جز شرمندگی، خیانت و کمک به اشتغالگری خارجی چیزی به دست نیاورده‌اید و برای کسانی کار می‌کنید که سعی در تصرف کشور و غارت ثروت آن را دارند. 

وی با بیان اینکه چرا از درس‌های تاریخ و سرنوشت مزدوران و خائن‌ها به وطن بهره نمی‌گیرید؟ ، افزود: چرا از اینکه مزدوران فرانسه در الجزایر، رها شدند و مزدوران رها شده در ویتنام و افغانستان که چیزی جز شرمندگی ندارند، درس نمی‌گیرید.  

یحیی سریع خطاب به این افراد گفت:  آیا فکر می‌کنید سرنوشت شما بهتر خواهد بود؟ آیا فکر می‌کنید یمن آزاد، سرافراز، پایدار و استوار، مزدوران و خائنین را می‌پذیرد؟ اگر منطقی هستید، فرصت پیش روی شماست، فکر کنید. 

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت بیش از ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند. در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha