بارش‌های تابستانه ۷۵ میلیارد ریال به کشاورزی مانه و سملقان خسارت زد

بجنورد- ایرنا- فرماندار مانه و سملقان گفت: بارش باران روز پنجشنبه گذشته ۷۵ میلیارد ریال به بحش کشاورزی این شهرستان خراسان شمالی خسارت وارد کرد که بیشترین آن مربوط به محصولات زراعی بوده است.

محمودرضا معموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارت وارده به ۳۰۹ هکتار زراعت شالی، پنبه، کلزا، آفتابگردان و هندوانه و ۷۴ هکتار نیز محصولات باغی برآورد شده است.

وی افزود: همچنین بر اثر سیل ناشی از این بارندگی، ۲۵ راس دام سبک تلف شدند.

معموری با بیان اینکه سیل به بخش زیربنایی کشاورزی، راه های بین مزراع و کانال های انتقال آب نیز خساراتی وارد کرده است، گفت: سیل موجب رسوبگذاری در محور روستای چخماقلو به گرمک، اینچه سفلی و محور یموق به کهنه جلگه شدکه مشکل هم اکنون برطرف شده است.

فرماندار مانه و سملقان افزود: همچنین در محور روستایی بربر قلعه تا روستای یالانچی نیز ۳۰۰ متر آب بردگی راه اتفاق افتاده بود.  

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است که در سال زراعی جاری به دلیل کاهش ۵۰ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل یکی از شهرهای تحت خشکسالی شدید استان قرار دارد.

در حالی بارش باران سیل آسا باعث خسارت شدید به کشاورزان این منطقه شده است که بلایای طبیعی در سال جاری بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha