۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت در سردشت پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار سردشت گفت: از محل اعتبارات بنیاد برکت تاکنون ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در سطح این شهرستان پرداخت شده است.

اقصی نخشی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ازنیمه دوم سال گذشته در این شهرستان اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف کرده است.

وی افزود: از این محل این تسهیلات پرداختی تاکنون  ۲۲۹ طرح اشتغالزا در حوزه های مختلف کشاورزی، باغداری، دامداری، گلخانه، پرورش طیور و زنبور عسل، گیاهان دارویی و همچنین مشاغل خانگی، فنی و خدماتی اجرا شده است.

فرماندار سردشت بیان کرد: با اجرای این طرح ها زمینه اشتغال برای ۱۵۴ کولبر و ۷۵ نفر جوان در هشت روستای مرزی شهرستان فراهم شده است.

نخشی پور ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز ۵۶۰ طرح اشتغالزا در ۱۶ روستا با اعتباری حدود ۲۵۲ میلیارد ریال برای اشتغالزایی نزدیک به هزار نفر برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.

وی افزود: این طرح ها با هدف محرومیت زدایی، اشتغالزایی کولبران و جوانان و کمک به معیشت و تولید در روستاهای مرزی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با عراق واقع شده است؛ این شهرستان دارای سه بخش ربط ، مرکزی و وزینه با ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا و ۴ شهر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha