کرونا ۸۰ هزار نفر به جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت خراسان شمالی افزود

بجنورد- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا ۸۰ هزار نفر به جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت استان اضافه کرد و بدین ترتیب شمار افراد زیرپوشش این سازمان بیمه‌گر به ۷۰۰ هزار نفر رسید.

دکتر محسن رعنایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در پایان سال ۹۹، تعداد بیمه شدگان استان ۶۲۰ هزار نفر بود که در سال های اخیر روند زیر پوشش قرار گرفتن این سازمان بیمه گر کند بود اما از زمان شیوع ویروس کرونا این روند جهش قابل توجهی داشته است.

وی علت استقبال شهروندان به این سازمان بیمه گر را شیوع ویروس کرونا و احساس نیاز به دفترچه های بیمه درمانی و همچنین مهاجرت از سایر سازمان های بیمه گر به دلیل تعطیلی کارگاه ها دانست و اظهار داشت: شهروندان در بحث بیمه سلامت همگانی امسال استقبال داشتند.

وی افزود: در پایان سال ۹۸ تعداد بیمه شدگان صندوق همگانی ۱۰۲ هزار نفر بود که این آمار هم اکنون به ۱۶۰ هزار نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: از مجموع بیمه شدگان ۵۷ هزار نفر عضو صندوق کارمندی، ۴۷۷ هزار نفر بیمه روستایی، چهار هزار نفر بیمه شدگان ایرانیان و مابقی نیز مربوط به سایر گروه ها هستند.

پیشتر، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز اعلام کرده بود که تعداد  بیمه شدگان این سازمان بیمه‌گر در استان نسبت به سال‌های گذشته به علت شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

شیوع ویروس کرونا باعث شد که بخشی از کارگاه ها و واحد های تولیدی در استان تعطیل و نیمه فعال شود که این موجب ریزش بیمه شدگان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی شد و از آن سوی دیگر این شهروندان برای اینکه از خدمات بیمه ای در بحث درمان بی نصیب نمانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در این استان با میانگین کشوری برابر است گفت: هم اکنون ۳۰.۵  درصد نسخه نویسی در این استان به صورت الکترونیکی نوشته می شود که میانگین کشوری در این شاخص ۳۱ درصد است.

رعنایی تعداد پزشکان طرف قرار داد با بیمه سلامت در استان را ۱۱۹ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از مجموع این تعداد تاکنون ۱۱۶ نفر ورود به نسخه الکترونیکی داشته اند، با وجود اینکه به نوعی همه وارد این سامانه شده اند اما هم اکنون ۱۰۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی ندارند.

وی تعداد داروخانه های طرف قرار داد با این سازمان بیمه گر را نیز ۷۲ مرکز دانست و اظهار داشت: تمامی داروخانه ها و همچنین هفت مرکزی رادیو لوژی، ۱۱ مرکز آزمایشگاهی اسناد را به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی برای این سازمان بیمه گر ارسال می کنند.

رعنایی با بیان اینکه تاکنون ۱۸ درصد پزشکان مراکز درمانگاه ها نیز نسخه الکترونیکی می نویسند افزود: ۱۲ بیمارستان دولتی نیز تمامی اسناد را به صورت الکترونیکی ارسال می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: چاپ دفترچه در تمامی گروه ها تا پایان تیرماه در سال جاری تعطیل خواهد شد.

تمامی مطالبات نسخه نویسی الکترونیکی پرداخت شد

وی با اینکه به منظور تشویق تمامی مطالبات نسخه نویسی الکترونیکی مراکز طرف قرار داد بخش خصوصی ۱۰۰ درصد پرداخت شده است گفت: هم اکنون در بحث نسخه های الکترونیکی هیچ بدهی نداریم.

وی بر به روز رسانی پرداخت ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در بحث دانشگاه تمامی مطالبات سال گذشته تا بهمن ماه  پرداخت شده است، تا هفته جاری ۵۲ درصد مطالبات بهمن ماه نیز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در بخش غیر دانشگاهی نیز تمامی مطالبات تا پایان اسفند ماه تسویه شده است.

رعنایی اظهار داشت: در سال جاری ۵۶۰ میلیارد ریال  بابت مطالبات امسال و سال گذشته به مراکز طرف قرار داد پرداخت شده است، هم اکنون مراکز طرف قرار داد تنها حدود ۲۰۰ میلیارد ریال از این سازمان طلب دارند این در حالی است که در سال های گذشته میزان طلب ها چندین برابر این میزان بود.

ماهانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نسخه در استان نوشته می شود

وی با بیان اینکه ماهانه ۵۰ تا ۶۰ هزار نسخه در مراکز طرف قرار داد این استان نوشته می شود گفت: از مجموع این تعداد در اردیبهشت ماه بیش از هشت هزار و در خرداد ماه نیز تاکنون ۱۰ هزار و ۵۳۰ نسخه به صورت الکترونیکی نوشته شده و مابقی نیز کاغذی بوده است.

رعنایی اظهار داشت: خراسان شمالی در بحث نسخه نویسی الکترونیکی جزء ۱۰ استان اول کشور است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha