۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84468554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا هزینه درمان بیمه سلامت خراسان شمالی را ۴۵ درصد افزایش داد

بجنورد- ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هزینه درمانی این سازمان بیمه‌گر در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش یافت که این رشد ناشی از داروهای گران قیمت بیماران کووید۱۹ است.

دکتر محسن رعنایی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: علاوه بر افزایش هزینه های این سازمان بیمه گر در سال جاری، هزینه بیمه سلامت در سال ۹۹ نیز نسبت به سال ۹۸ افزایشی بوده در حالیکه میزان مراجعه ها کمتر شده است.

وی گفت: با توجه به اسناد و مدارک دریافتی از بیمارستان ها  در سه ماه نخست امسال تنها در این مدت حدود ۱۸۰ میلیارد ریال بابت بیماران کرونایی هزینه داشته ایم که ۱۲۰ میلیارد ریال بابت این هزینه به بیمارستان های استان پرداخت کرده ایم.

رعنایی افزود: از مجموع بیمه شدگان این سازمان بیمه گر حدو ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا بوده اند که از آنان رسید دارویی دریافت داشته ایم.

وی تعداد افراد زیر پوشش این سازمان بیمه گر در استان را ۶۹۹ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این افراد در قالب پنج صندوق عضو بیمه سلامت هستند که شامل ۵۷ هزار نفر از کارکنان دولت، ۴۷۷ هزار نفر بیمه شده روستایی، هفت هزار و ۷۰۰ نفر ایرانیان، ۱۶۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی و ۲۷ هزار نفر نیز مددجویان نهاد های حمایتی، خانواده شهدا و طلاب است، می شود.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمی کنند.

رعنایی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پرداختی های این سازمان بیمه گر به موسسه های طرف قراد داد گفت: تمامی پزشکان و مراکز طرف قرار داد  که فرایند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی داشته اند به منظور تشویق و پاداش تمامی هزینه ها تا پایان مرداد ماه امسال  را پرداخت کرده ایم.

وی افزود: تمامی پرداخت ها در حوزه دانشگاه و بخش خصوصی در سال ۹۹ کامل تسویه شده است و در سال جاری نیز در بخش خصوصی و سرپایی دولتی تا ۸۰ درصد مرداد ماه را پرداخت کرده ایم و در بخش بستری دولتی و دانشگاهی مطالبات فروردین و اردیبهشت را پرداخت شده و اسناد خرداد نیز در دست اقدام است.

رعنایی گفت: بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی، می‌توانند با انتخاب پزشک خانواده خود و تشکیل پرونده از مزایای ویزیت پزشکان بخش خصوصی بهره‌مند شوند این در حالی است که تاکنون تنها می توانستند از بخش دولتی خدمات دریافت کنند.

وی اظهار داشت: بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی، از اول مهرماه سال جاری به شرط رعایت سیستم ارجاع می‌توانند تنها با پرداخت ۶ هزار تومان از خدمات پزشکان در بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha