۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84356171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آذربایجان‌غربی در سالروز شهادت امام صادق (ع) به سوگ نشست

ارومیه- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، آذربایجان غربی با برگزاری آیین های عزاداری و مذهبی غرق غم و اندوه است.

به گزارش ایرنا، مردم مومن آذربایجان غربی از شنبه شب با برگزاری آیین های ویژه ای، در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگ نشسته و بار دیگر ارادت قلبی خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان داده اند.

پرچم‌های سیاه در سالروز شهادت امام صادق (ع) بر سر در برخی از کوچه‌ها و مساجد به اهتزاز درآمده و حسینیه‌ها، مساجد، مصلاها و امامزاده‌های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی میزبان عزاداران و عاشقان عصمت و طهارات هستند تا در سوگ موسس مذهب شیعه در جهان عزاداری کنند.

علما و روحانیان نیز در مناطق شهری و روستایی استان در مجالس برپا شده سوگواری حضرت امام جعفرصادق (ع) به بیان فضایل آن حضرت پرداخته و مصیبت‌های امام ششم و دیگر ائمه اطهار (ع) را بازگو می کنند.

امروز همچنین با وجود محدودیت های کرونایی، برخی هیات ها و دسته های عزاداری و سوگواری در مساجد و تکایای بسیاری از شهرهای آذربایجان غربی از جمله ارومیه با رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی در صفوف منظم به سینه زنی و نوحه خوانی در غم شهادت امام ششم شیعیان جهان پرداخته و مداحان نیز در خصوص مصائب زندگی ائمه اطهار از جمله امام جعفرصادق (ع) نوحه سرایی کردند.

در همه این آیین ها، رعایت موارد بهداشتی و پروتکل های مربوط به مقابله با شیوع کرونا بسیار پررنگ و استفاده از ماسک، ضدعفونی مستمر و همچنین رعایت فاصله اجتماعی مشهود بود.

بسیاری از جوانان نیز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ضمن تسلیت سالروز شهادت موسس مذهب جعفری، روایات و احادیثی را با مضامین مختلف به گروه ها و کانال ها ارسال می کردند.

تغییر پروفایل مربوط به شبکه های اجتماعی به رنگ سیاه یا عکسی از قبرستان بقیع، ارسال فیلم های مربوط به عزاداری سال های گذشته به یکدیگر و بیان زندگینامه و احادیثی از امام صادق (ع) از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در آذربایجان غربی بود.

حضرت امام جعفر صادق (ع) که بیشترین شاگردان را در راستای تبیین مکتب شیعه و گسترش آن در جهان تربیت کرده اند، در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در ۶۵ سالگی توسط منصور دوانیقی خلیفه وقت عباسی به شهادت رسیدند.

مزار مطهر آن امام همام، در قبرستان بقیع و کنار قبور مطهر حضرت امام حسن مجتبی (ع)، امام زین العابدین (ع) و امام محمد باقر (ع) قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha