۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84327241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس خواستار کاهش درگیری ها شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84327241
انگلیس خواستار کاهش درگیری ها شد

لندن – ایرنا – یک روز پس از تجمع معترضان به حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون خواستار کاهش درگیری ها بین ارتش صهیونیستی و مقاومت فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، جانسون روز چهارشنبه در توئیتی از طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی‌ خواست که خویشتن‌داری به خرج دهند. وی افزود: انگلیس عمیقا نگران روند فزاینده خشونت‌ها و مجروح شدن غیر نظامیان است و خواهان کاهش فوری تنش‌ها در این زمینه است.

درگیری در مرز غزه با فلسطین اشغالی در پی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس شریف در روزهای اخیر بالا گرفته است. گروه‌های مقاومت فلسطین پیش از این در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس از حملاتی تحت عنوان، «سیف القدس» خبر داده بودند.

به گزارش رسانه‌ها، بر اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون دست کم ۳۰ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک شهید و ۲۰۳ تن زخمی شدند.

این حملات واکنش‌ها و مواضع جوامع بین‌المللی را در برداشته است؛ در تازه ترین موضع به نقل از اسکای نیوز عربی، دادگاه کیفری بین المللی اعلام کرده که «نگران «جنایاتی» است که در پی افزایش درگیری‌ها میان اسرائیل و جناح‌های فلسطینی صورت گرفته است. »

دیروز اقشار مختلف مسلمانان، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ در شهرهای مختلف انگلیس تجمع کرده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل از انتفاضه مردم فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و واکنش فوری جامعه جهانی شدند.

شرکت کنندگان در پایتخت انگلیس مقابل دفتر نخست وزیری تجمع کرده و با اهتزاز پرچم فلسطین شعار مرگ بر اسراییل، فلسطین را آزاد کنید، به محاصره غزه پایان دهید، اسراییل تروریست است، جنایتکاران جنگی باید محاکمه شوند سر می‌دادند.

آن‌ها حملات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین را وحشی‌گرانه خوانده و از سازمان ملل و دیگر مجامع بین المللی خواستند که این رژیم را تحت فشار قرار دهند. معترضان همچنین از دولت انگلیس و دیگر دولت های اروپایی خواستند از حمایت رژیم نژادپرست و جنایتکار اسراییل دست برداشته و آن را به اجرای قطعنامه های بین المللی وادار سازند.

«کی‌یر استارمر» رهبر حزب مخالف دولت انگلیس دیروز در توئینی، حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی را در ایام ماه رمضان تکان دهنده خواند و تصریح کرد: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و سریعا از طریق همکاری با رهبران فلسطین تنش‌ها را کاهش دهد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha