۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85477678
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نتایج سفر گروسی به ایران، محور ملاقات وزیرخارجه انگلیس با مدیرکل آژانس

لندن – ایرنا – «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس و «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نتایج سفر اخیر گروسی به ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، در جریان این ملاقات که در پایتخت انگلیس برگزار شد، دو طرف درباره برنامه هسته‌ای ایران و نتایج مذاکرات اخیر گروسی در تهران با مقام‌های کشورمان بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه هفته پیش به منظور شرکت و سخنرانی در کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران و دیدار با برخی از مقامات کشورمان وارد تهران شد و در این مدت با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار کرد.

او همچنین با محمد اسلامی رئیس آژانس انرژی اتمی ایران دیدار و دو طرف درباره نحوه اجرای بیانیه ۴ مارس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی گفت‌وگو کردند.

بیانیه ۴ مارس سندی بود که اسفند ۱۴۰۱ میان ایران و آژانس توافق شد و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد.

در پی این بیانیه، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

در واقع با همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران، اختلافات بر سر یکی از سه مکانی که آژانس ادعا می‌کند رد اورانیوم در آن پیدا شده، حل و فصل و همچنین پاسخ‌های مستدل و مستندات مربوطه درباره سایر مکان‌ها به آژانس ارائه شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha