۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84310243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانادا ارتش و صلیب سرخ را به استان کرونا زده انتاریو اعزام می‌کند

تهران-ایرنا- وزیر سلامت عمومی کانادا روز دوشنبه گفت، این کشور به منظور کمک به استان انتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا که با افزایش بستری بیماران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند،  نیروهای مسلح و صلیب سرخ را به این استان اعزام می‌کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت سلامت عمومی کانادا در بیانیه ای اعلام کرد: دولت فدرال درخواست استان انتاریو را که شامل اعزام کادر پزشکی حمل و نقل هوایی به شهر تورنتو پایتخت استان انتاریو و کانون موج سوم کانادا است پذیرفته است اما از ارائه جزییاتی درباره نیروهای اعزامی خودداری کرده است.

بیل بلر وزیر سلامت عمومی کاناد در توئیتر نوشت دولت فدرال با حمایت از نظام مراقبت های بهداشتی این استان موافقت کرده است.

روز دوشنبه انتاریو اعلام کرد که ۸۷۷ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بسر می برند. الگوهای استانی نشان داده که تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) شمار افراد بستری در ای سی یوی بیمارستان این استان می تواند به هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

استان البرتا در غرب کانادا که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا را در کانادا دارد اعلام کرده از امروز بیش از ۱۵ هزار نفر از کارگران کارخانه بسته بندی گوشت در این استان را واکسینه خواهد کرد. در اولین موج کرونا این کارخانه ها بالاترین میزان ابتلا را در بین کارکنان خود در سطح کشور تجربه کردند.

کانادا همچنین روز دوشنبه از  استفاده از واکسن کووید-۱۹ جانسون اند جانسون حمایت کرد هر چند که گزارش هایی درباره لخته شدن خود با تزریق این واکسن منتشر شده است. این کشور اعلام کرده که اولین موارد لختگی خون در دوزهای واکسن استرازنکا شناسایی شد.

وزارت بهداشت فدرال در توئیتی اعلام کرد همچنان این موضوع را بررسی می کند که آیا مزایای واکسیناسیون بیشتر از خطرات احتمالی نادر آن هست یا نه و از استفاده از واکسن های جانسون و استرازنکا حمایت می کند.

نخستین دوزهای واکسن جانسون قرار است این هفته به کانادا تحویل داده شود.

به رغم واکسیناسیون در بسیاری از کشورها کرونا همچنان قربانی می گیرد. بر اساس تازه ترین آمار تاکنون ویروس کرونا  بیش از ۱۴۸ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده که از این تعداد بیش از سه میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha