امداد رسانی هلال احمر استان تهران به ۲۰۰ آسیب دیده در حوادث نوروزی

تهران - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، گفت: عوامل عملیاتی این جمعیت به ۲۰۰ آسیب دیده در حوادث تعطیلات عید نوروز امداد رسانی کردند.

 شاهین فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت.

وی ادامه داد: در این طرح، ۲۵۸ امدادگر و نجاتگر داوطلب و کادر، پزشک و پرستار در قالب ۱۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری، سه پایگاه کوهستان، چهار پایگاه سگ های زنده یاب، تیم واکنش سریع، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و پاسخ گویی شماره ملی ۱۱۲، ۱۳ مرکز پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال احمر استان تهران خدمات خود را به هموطنان ارائه کردند.

به گفته وی،  عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران به ۶۸ حادثه نیز امداد رسانی کردند.

فتحی تصریح کرد: از نظر انواع حوادث و عملیات ها، از مجموع ۶۸ حادثه ای که توسط عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران به آنها امدادرسانی شده است، ۲۸ مورد جاده ای، ۱۴ مورد کوهستان، ۱۵ مورد خدمات حضوری، پنج مورد شهری و یک مورد آوار بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: در این حوادث ۲۰۵ نفر دچار حادثه شدند که ۴۴ نفر از آنها از مرگ حتمی نجات یافته و به مراکز درمانی منتقل شدند و متأسفانه پنج نفر نیز بدلیل شدت جراحات در صحنه حادثه، جان خود را از دست دادند.

فتحی خاطر نشان کرد: در این امدادرسانی ها، ۲۱۷ نیروی عملیاتی در قالب ۶۶ تیم خدمت خود را به هموطنان و مسافران نوروزی ارائه کردند.

به گفته مدیر عامل هلال احمر استان تهران، همراه با امداد رسانی نوروزی،  طرح غربالگری مسافران ورودی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز با مشارکت عوامل وزارت بهداشت و اعضای جوان جمعیت هلال احمر صورت پذیرفت که طی آن کلیه مسافران از نظر احتمال ابتلا به ویروس کرونا، مورد تست و بررسی های لازم قرار گرفتند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha