هلال احمر تهران نوروز امسال به یک میلیون مسافر خدمات ارائه کرد

تهران - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرد: در طرح نوروزی خدمات بشر دوستانه این جمعیت که در استان تهران تا ۱۳ فروردین ماه برگزار شد، بیش از یک میلیون نفر از مسافران از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

شاهین فتحی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: طرح خدمات نوروزی بشر دوستانه سازمان جوانان هلال احمر هر ساله همزمان با آغاز سفرهای نوروزی در کنار طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر برگزار می‌شود که در استان تهران نیز از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه داشت.

وی اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری‌ها و مسئولان امر، ۱۳ پایگاه خدمات بشر دوستانه در پایتخت و شهرستان‌های استان تهران که همگی در نقاط پرتردد یا مبادی ورودی شهرها بودند برپا شد که در این مدت یک هزار و ۵۲۱ نفر از اعضای جوان هلال احمر استان تهران خدمات خود را در قالب دستورالعمل های اعلامی به مسافران نوروزی ارائه کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر ۱۳ پست ثابت، ۱۰ تیم سحاب (اعضای دوچرخه سوار و پیاده) نیز در این طرح مشارکت کردند و مجموعا در ۲۳ پست به هموطنان خدمات ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: یک میلیون و ۱۷ هزار و ۹۰۴ نفر از هموطنان خدمات مختلفی از جمله برپایی خیمه های اقامه نماز مسافران، برپایی غرفه دوست دار کودک  جهت سرگرمی کودکان، توزیع اقلام فرهنگی گردشگری، ارائه آموزش امداد و کمک های اولیه توسط مربیان، سنجش فشار خون، راهنمایی مسافران نوروزی، ارائه توصیه های مرتبط با رانندگان و ایمنی در سفر(پویش بهرفت) دریافت کردند.

فتحی اضافه کرد: در کنار فعالیت‌های اصلی طرح خدمات بشردوستانه هلال احمر در استان تهران، تعداد ۱۱۵ هزار و ۶۳۱ نفر نیز در پویش‌ها و جشنواره‌هایی مانند رفیق خوشبخت ما و چلچراغ شرکت کردند و همچنین ۱۲ هزار و ۷۳۶ نفر توسط مربیان هلال احمر، آموزش امداد و کمک های اولیه را فرا گرفتند.

مدیر عامب جمعیت هلال احمر استان تهران یادآور شد: این جمعیت در روز طبیعت ۵۰ هزار کیسه زباله بین مسافران توزیع کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha