امداد رسانی هلال احمر تهران به ۴۸۱ حادثه دیده از اول سال جاری

تهران-ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از انجام ۱۹۰ ماموریت امداد و نجات از اول سال ۱۴۰۰ و امدادرسانی به ۴۸۱ نفر در این استان خبر داد.

شاهین فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات و خدمات ارائه شده در استان تهران، از اول فروردین ماه تا ۲۵ اردیبهشت ماه گفت: در این مدت ۱۹۰ ماموریت امدادی انجام و با تلاش نیروهای عملیاتی هلال احمراستان به ۴۸۱ نفر امدادرسانی شد.

وی با اشاره به نجات جان ۱۱۱ نفر توسط تیم‌های این جمعیت، افزود: ۸۱ نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل و ۳۰ نفر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

فتحی با اشاره به امداد هوایی  صورت گرفته به حادثه دیدگان سطح استان تصریح کرد:در این مدت ۲ سورتی پرواز بالگرد جهت نجات ۲ نفر مصدوم در ارتفاعات صعب العبور نیز انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه تمامی نیروهای عملیاتی به صورت شبانه روزی در پایگاه ها حضور دارند گفت: ۹۰۸ نیروی عملیاتی در این مدت در امدادرسانی های پایتخت شرکت داشته اند.

امداد رسانی هلال احمر تهران به ۴۸۱ حادثه دیده از اول سال جاری

فتحی در بخش دیگری از این گفت و گو به طولانی ترین عملیات امداد و نجات دو ماه اخیراستان که ۵روز به طول انجامید اشاره کرد و گفت: ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه ۱۷ اردیبهشت ماه گزارشی از مفقودی یکی از چهار کوهنوردی که به ارتفاعات روستای کند علیا در شهرستان شمیرانات و منطقه لواسانات صعود داشته اند، اعلام شد.

وی افزود: سریعا ۲ تیم‌ از پایگاه‌های امداد و نجات قوچک و کلکچال به محل اعزام و تا صبح جستجو کردند.

وی ادامه داد: روز بعد مجدداً یک تیم از پایگاه امدادونجات کوهستان دربند و یک تیم واکنش سریع هلال احمر استان به همراه سگ‌های زنده‌یاب و کوادکوپتر عازم ارتفاعات کندعلیا شد، اما این عملیات نیز بی‌نتیجه ماند.

به گفته این مقام مسئول، شامگاه شنبه، اهالی خودجوش به ارتفاعات رفتند که یکی از این عزیزان به دلیل سقوط از ارتفاع دچار شکستگی در ناحیه پا شد و تیم دیگری از هلال احمر شمیرانات برای مصدوم مذکور اعزام شد.

فتحی گفت: روز یکشنبه یک تیم از پایگاه امداد و نجات قوچک جستجو را ادامه داد و در پی پیدا نکردن کوهنورد گمشده، روز دوشنبه نیز یک تیم  جستجو و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر شمیرانات اعزام شد.

وی افزود: عملیات این تیم که به همراه ۲ قلاده سگ‌ زنده‌یاب و یک دستگاه کوادکوپتر و یک تیم از هیات کوهنوردی استان تهران به محل حادثه اعزام شده بودند  نیز بی نتیجه ماند.

فتحی اظهار داشت: روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه عملیات متوقف و چهارشنبه نیز جسد کوهنورد مذکور توسط اهالی منطقه پیدا شد.

وی افزود: جسد این کوهنورد جهت انتقال تحویل آتش‌نشانی شد و سپس جهت طی مراحل قانونی، تحویل عوامل کلانتری ۱۶۶ لواسانات شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha