نظارت بر اعمال محدودیت‌های کرونایی در ارومیه افزایش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- سرپرست فرمانداری ارومیه گفت: نظارت مستمر بر اعمال محدودیت‌ها در گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار جهت کاهش روند شیوع ویروس کرونا در این شهرسنان ضروری است که با توجه به این ضرورت، نظارت ها افزایش می یابد.

رسول مقابلی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان ارومیه با بیان اینکه با همراهی مردم و اقدام مسوولانه دستگاه‌ها از شرایط قرمز کرونایی عبور خواهیم کرد، افزود: نمازهای جماعت، مساجد، مراسم آیینی و مذهبی تا اطلاع ثانوی و بهبود وضعیت شهرستان، طبق شیوه نامه طرح جامع مدیریت هوشمند نباید برگزار نشود.

وی افزایش تعداد مراکز توزیع اقلام ضروری در سطح شهر جهت جلوگیری از ازدحام و شیوع بیماری کرونا را نیز ضروری دانست و اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت، اقدام لازم برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار را انجام داده و با تشکیل اکیپ‌های بازرسی، نسبت به کنترل صنوف و برخورد قانونی با واحدهای صنفی متخلف اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری ارومیه با تاکید بر ساماندهی و کنترل سد معبر و دستفروشی در سطح شهر، اظهار کرد: شهرداری ارومیه و نیروی انتظامی از ایجاد هرگونه تجمع در باغ رضوان، میادین دواب، مراکز پرتردد و بازار کهنه فروشان و بازارهای روز جلوگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به تعطیلات نوروزی و افزایش میزان تردد بین شهری، بر اجرای کامل پروتکل‌ها در پایانه‌های مسافربری تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های متولی نظارت بر پایانه های مسافربری، فرودگاه‌ها و همچنین پایانه مرزی سرو بخصوص کنترل مسافران خارجی را افزایش دهند.

مقابلی با تاکید بر جلوگیری از برگزاری هرگونه مراسم، جشن، همایش، جلسات و ماموریت های غیرضروری در ادارات، بیان کرد: جلسات اداری، ماموریت‌ها و دورکاری مطابق با بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در وضعیت قرمز تنظیم و انجام شود.

وی با اشاره به ممنوعیت فعالیت کلیه مراکز آموزشی، دانشگاهها، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه (خواهران و برادران) گفت: پارک‌ها، بوستان‌ها و همچنین صنوف فعال در این محل ها نیز تعطیل خواهند بود.

به گزارش ایرنا، طی هفته جاری رکود مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی شکست و نزدیک به ۸۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا فقط در یک روز شناسایی شد.

ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی نیز در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha