۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84268830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدارک داوطلبان شورای شهر گرمه در خراسان شمالی تایید شد

بجنورد- ایرنا- فرماندار شهرستان گرمه گفت: مدارک تمام ۴۶ داوطلب شورای اسلامی شهر در این شهرستان پس از بررسی کارشناسی ستاد انتخابات مورد تایید قرار گرفت.

علیرضا گل حسنی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود : از مجموع ۴۶ داوطلبی که برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی در شهرهای گرمه، درق و ایور در شهرستان گرمه  نامنویسی کردند، ۴۱ نفر مرد و پنج نفر را زن هستند.
به گفته وی از بین داوطلبان ۱۹ نفر برای کرسی پارلمان شهری شهر گرمه، ۱۶ نفر برای درق و ۱۱ نفر نیز برای شهر ایور نامنویسی کردند.
وی اضافه کرد : در حال حاضر آمار داوطلبانی که برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان ثبت نام کردند؛ سه برابر حد نصاب مورد نیاز برای کرسی پارلمان شهری است و این تعدد نامزدها می تواند فضای رقابتی بیشتری را برای مشارکت حداکثری فراهم کند.
فرماندار شهرستان گرمه میزان جمعیت ساکن در سه شهر گرمه، ایور و درق را به ترتیب ۱۱ هزار، پنج هزار و شش هزار نفر اعلام کرد.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

مردم شهرهای این استان باید در ۲۸ خردادماه سال آینده از بین داوطلبان شورای شهر ۲۰۷ نفر را به عنوان اعضای اصلی و علی البدل در این نهاد مردمی انتخاب کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha