اعمال محدودیت و ممنوعیت در صادرات سیب پذیرفتنی نیست

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از هرگونه محدودیت و ممنوعیت در صادرات سیب گفت: با وجود تلاش‌های زیاد برای تسهیل در روند صادرات این محصول، متاسفانه مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار ضربه بزرگی به اقتصاد استان وارد می کند.

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در نشست استانداران سراسر کشور که با حضور وزرای کشور و جهاد کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، به وجود بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان اشاره کرد و افزود: اگر محدودیتی در روند صادرات سیب اعمال شود، بخش کشاورزی استان دچار ضرر سنگینی خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار این بود ستاد تنظیم بازار با آذربایجان غربی به عنوان مسوول میز سیب کشور در خصوص هرگونه برنامه ریزی برای سیب هماهنگی لازم را داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز بیش از ۲ هزار کامیون سیب درختی استان در گمرکات کشور انباشت شده و به خاطر ناهماهنگی گمرک و وزارت صمت در روند صادرات اخلال ایجاد شده است.

شهریاری خواستار لغو هرگونه محدودیت در صادرات سیب شد و افزود: با پیگیری های انجام شده تا اعلام کتبی محدودیت ها به گمرکات باید صادرات ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون تن سیب در آذربایجان غربی تولید شده که از این میزان، هم اکنون ۲۵۰ هزار تن در سردخانه ها باقی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha