۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84224679
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح کتاب‌رسان در ملایر آغاز شد

۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۳۴
کد خبر: 84224679
اجرای طرح کتاب‌رسان در ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- اجرای طرح کتاب‌رسان با همکاری سه کتابخانه مرکزی شهر همدان، کتابخانه‌های علامه مجلسی و شهید بهشتی ملایر در شهرستان ملایر آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر در این آیین بیان کرد: به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا و ضرورت تداوم خدمت‌رسانی به مخاطبان کتابخانه‌های عمومی، این طرح اجرا می‌شود.

سیدمهدی آخشیک افزود: در این طرح مخاطبان با سه روش ارسال پیامک، تماس با کتابخانه‌های یاد شده و یا از طریق صفحه اصلی پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان می‌توانند کتاب مورد نظر خود را تقاضا و ثبت کنند.

وی با بیان اینکه کتابداران ما در روز و ساعت مشخص، کتاب را به مخاطبان تحویل می‌دهند گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت‌رسانی بهتر به عموم مردم، یکی از وظایف مهم هر سازمانی است و اجرای طرح کتاب‌رسان در این راستا و همزمان با ایام دهه فجر و با توجه به شیوع ویروس کرونا است.

همچنین کتاب «شماتت‌های انسان در قرآن کریم و روایات» همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ملایر رونمایی شد.

مسوول کتابخانه علامه امینی ملایر در این آیین اظهار داشت: این کتاب که حاصل چهار سال تحقیق و مطالعه «رسول زرینی» از آموزگاران فرهیخته ملایری است، به بررسی مساله انسان و شناخت بیشتر ابعاد وجودی خلیفه الهی در فصول مختلف کتاب پرداخته است.

«پرند آزرم» افزود: نویسنده موضوع کتاب را از داستانی که فخر رازی با اشاره به آیه «إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ» روایت کرده، انتخاب کرده است.

برگزاری نشست نمایشنامه‌خوانی از دیگر برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی در ملایر بود که به مناسبت ایام دهه فجر در کتابخانه شهید بهشتی ملایر برگزار شد.

مسوول کتابخانه شهید بهشتی ملایر در این آیین به ایفای نقش و جایگاه نشست نمایشنامه‌خوانی در معرفی متون فاخر و وزین نمایشنامه اشاره کرد و گفت: نشست نمایشنامه‌خوانی «آرش» با نمایشنامه‌ای به همین نام از «بهرام بیضایی» برگزار و با استقبال خوبی در فضای مجازی روبه‌رو شد.

بهارک بختیاری افزود: ایران همیشه کشور دلیران بوده و معرفی دلاوران از افسانه‌ها تا دلاور مردان دفاع مقدس و مدافعان حرم وظیفه تک‌تک ایرانیان است.

وی حرکت نمایشنامه‌خوانی را عزمی جدی و جدید در کتابخانه‌های عمومی ملایر عنوان و بیان کرد: یکی از راه‌های برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان، ایجاد تنوع در فعالیت‌های کتابخانه‌ها است که در این زمینه اقدامات خوبی در دست اجرا است.

نشست کتابخوان مجازی کودک در ملایر از دیگر ویژه برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی ملایر در ایام دهه فجر بود که با همکاری کتابخانه دانشجو و علامه مجلسی این شهر برگزار شد.

فرشته دولتی مسوول کتابخانه دانشجو در این باره اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا توجه ویژه به اعضای کودک کتابخانه‌ها از نظر کتابداران دور نمانده است و با تدارک نشست مجازی کتابخوان کودک آنها، به خواندن و اشتراک فکری مطالب و کتاب‌های مطالعه شده دعوت شدند.

سمیه قربانی مسوول کتابخانه علامه مجلسی نیز با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به کودکان در ایام شیوع ویروس کرونا و محدودیت رفت و آمدها، ایجاد عادت خوب مطالعه در کودکان را در ایامی که بیشتر در خانه هستیم، هنری شیرین دانست و همگان را به خواندن بیشتر کتاب‌های مفید دعوت کرد.

شهرستان ملایر دارای ۲۲ کتابخانه شهری و روستایی با حدود ۲۱۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۱۱ هزار عضو فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha