۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84214582
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کتاب «قصه ما راست بود» در ملایر رونمایی شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۲۳
کد خبر: 84214582
کتاب «قصه ما راست بود» در ملایر رونمایی شد

همدان- ایرنا- همزمان با هفتمین روز از ایام دهه فجر، کتاب «قصه ما راست بود» نوشته «محمود خلیلی» حاوی ۱۵ داستان مربوط به خاطرات دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از مسوولان شهرستان ملایر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر عصر شنبه در آیین رونمایی از کتاب «قصه ما راست بود» اظهار داشت: این کتاب توسط یکی از نویسندگان ملایری به رشته تحریر درآمده است.

سیدمهدی آخشیک افزود: مجموعه داستان «قصه ما راست بود» برگرفته از خاطرات و مشاهدات شخصی نویسنده در دوران دفاع مقدس به عنوان سرباز وظیفه است که همزمان با ایام مبارک دهه فجر رونمایی شد.

سرهنگ محمد فتحی از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز از این کتاب به عنوان روایتگری واقعی از رشادت‌های جوانان این مرز و بوم در دفاع مقدس یاد کرد و افزود: آثار این چنینی برای انتقال مفاهیم عمیق دفاع مقدس به نسل‌های سوم و چهارم ارزشمند و ضروری است.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۸۹۶ روز مقاومت نابرابر ایران اسلامی با استکبار جهانی بیان کرد: دفاع مقدس ما عرصه‌ای برای نمایش حقانیت و عزم و اراده وصف‌ناپذیر جوانان ما بود که در کتاب «قصه ما راست بود» با روایتی ملموس و دلنشین به تصویر کشیده شده است.

مسوول بسیج ادارات، کارخانجات و اصناف ملایر نیز با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، یکی از رازهای پیروزی انقلاب اسلامی را برخورداری ملت ایران از رهبری دینی امام خمینی(ره) دانست.

سرهنگ احمد اکبری افزود: عظمت نگاه و وسعت تفکر امام خمینی(ره) پشتوانه‌ای عظیم در جهاد ملت مظلوم ایران بود و روحیه استکبارستیزی بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران لازم است تا همیشه نصب العین رهروان راستین ایشان قرار گیرد.

رونمایی از کتاب در ملایر

نویسنده کتاب «قصه ما راست بود» نیز نوشتن این کتاب را نتیجه تلاش سه ساله خود و شامل ۱۵ داستان به روایت عینی وی از سال‌های حضور در جبهه‌ها نبرد حق علیه باطل دانست و گفت: این کتاب به روایتی داستانی از واقعیت‌های پیش آمده در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

محمود خلیلی که این کتاب را به شهدای گردان زرهی لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان که خود افتخار رزم در آن گردان را در کنار شهدای والا مقام داشته، تقدیم کرده است ادامه داد: نوشتن این کتاب با همکاری نشر سوره مهر پایان بهمن ۹۸ به اتمام رسید.

وی بیان کرد: در مجموعه داستان «قصه ما راست بود» تلاش کردم خواننده بداند قهرمانان داستان‌های این کتاب از جنس همین مردم هستند و پسران و مردانی واقعی که رویین تن نیستند و گاهی نیز می‌ترسند و گاهی شجاعت آنها موجب می‌شود که لقب بی‌ترمز بگیرند.

خلیلی ادامه داد: انتخاب نوشتن از جنگ و دفاع مقدس به این دلیل است که بسیاری چیزها را در مناطق جنگی دیده و لمس کرده‌ام و از سوی دیگر احساس کردم که علاوه بر توانایی در این بخش، به سبب مشاهدات نزدیک و لمس لحظه‌های دردناک و یا تلخ و شیرین جنگ، موفق‌تر از عرصه‌های دیگر خواهم بود.

وی از جنگ نوشتن را بازگویی و گزارش آنچه بر نسل پیشین رفته است برای نسل آینده دانست و بیان کرد: گفتن و نوشتن از جنگ، تنها برای یادآوریِ تلخی‌ها و پلیدی‌های تعدادی انسان نمای جنگ‌طلب نیست، بلکه به صدا در آوردن زنگ هشداری به نسل آینده است تا از بروز و ظهور آتش‌افروزانِ جنگ‌طلب در حال و آینده پیشگیری کنند.

خلیلی همچنین از انتشار ۲ اثر دیگر خود در حوزه دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: مجموعه‌های دیگری با نام «بازگشت علیرضا» که شامل ۹ داستان در عرصه دفاع مقدس است، توسط انتشارات موزه دفاع مقدس در دست انتشار است و به زودی در معرض نقد عمومی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مجموعه دیگری شامل ۱۵ داستان با نام «پاشویه در شط» از میان آثار ویرایش شده من در زمینه جنگ، در اختیار انتشارات سوره قرار گرفته است تا پس از بررسی و تایید نهایی چاپ شود.

در این آیین همچنین جوایز مسابقه کتابخوانی سردار دلها که به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید «حاج قاسم سلیمانی» برگزار شده بود، به برندگان این مسابقه اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha