۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85508142
T T
۳۳ نفر

برچسب‌ها

علی‌آباد دمق به شهرهای ملایر اضافه شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85508142
علی‌آباد دمق به شهرهای ملایر اضافه شد

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با موافقیت معاون اول رئیس جمهور، روستای «علی‌آباد دمق» بخش جوکار این شهرستان در تقسیمات کشوری به شهر تبدیل شد.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تبدیل روستای «علی‌آباد دمق» به شهر یکی از مهمترین مطالبات مردم این روستا بود که پیگیری‌های زیادی برای تحقق این مطالبه مهم انجام شد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با قوت و قدرت و با توجه به ملاحظات اجتماعی، پیگیر شهر شدن این روستا بودم و فرماندار ویژه ملایر و بخشدار جوکار نیز در این زمینه با جدیت پای کار آمدند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک کار جمعی شکل گرفت و تبدیل شدن روستای «علی‌آباد دمق» به شهر نهایی شد و توسط «محمد مخبر» معاون اول و سرپرست ریاست جمهوی ابلاغ شد.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه با این ابلاغ، یک شهر به شهرهای ملایر اضافه شد، افزود: این اتفاق مبارک را به اهالی شهیدپرور علی‌آباد دمق تبریک می‌گویم و به طور قطع ظرفیت‌های مهمی همچون شهدای این روستا، جامعه ایثارگان و خیرین بزرگوار در این تقسیم‌بندی تاثیرگذار بودند.

علی‌آباد دمق به شهرهای ملایر اضافه شد

وی ادامه داد: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز روستای «کردخورد» تبدیل به شهر «اسلامشهر آق‌گل» شد و در این دوره از مجلس شورای اسلامی هم روستای «علی‌آباد دمق» پس از چندین سال پیگیری به شهر تبدیل شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اضافه شدن ۲ شهر به شهرهای ملایر، یک رشد بسیار خوبی را در تقسیمات کشوری این شهرستان داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های پیدا و پنهان این حوزه را شناسایی و یک ارتقای دیگری را برای شهرستان ملایر شاهد باشیم.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: بر این اساس به استناد نامه معاون اول رئیس جمهور و تصویب در هیات وزیران، بر اساس اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، روستای «علی‌آباد دمق» به شهر تبدیل و به عنوان شهر علی‌آباد دمق شناخته می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۶ شهر ملایر، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه و اسلامشهر آق‌گل است و با اضافه شدن «علی‌آباد دمق»، ملایر صاحب هفت شهر شد.

«علی‌آباد دمق» در دامنه کوه الوند و در منطقه‌ای خوش آب و هوا با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل واقع شده و دارای جمعیتی حدود هفت هزار نفر از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha