طرح گازرسانی به ۱۱ روستای شهرستان خفر به بهره‌برداری رسید

شیراز_ایرنا _ همزمان با دهه فجر انقلاب اهالی ۱۱ روستا در شهرستان خفر روز جمعه از تسهیلات گاز طبیعی برخوردار شدند و مشعل گاز در این مناطق روشن شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس روز جمعه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: طرح گازرسانی به ۱۱ روستای باغ کبیر، طاغون، قلعه، راهکان، مورچگی، باروس، زرقلات، آباده، لردخزان، آب کتان و هزارگام از توابع بخش راهکان شهرستان خفر با اجرای ۳۳ کیلومتر شبکه‌گذاری، ساخت ایستگاه تقلیل فشار، راه اندازی سیستم حفاظت کاتدیک، نصب یک هزار  علمک گاز و با صرف اعتبار  ۹  میلیارد ۸۰۰  میلیون تومان هزینه اجرا شده است. 

غلامعباس حسینی افزود: با توجه به شرایط منطقه ، سنگی و شیبدار و بودن مسیرهای دسترسی،  اجرای کار در شانه جاده و عبور متعدد لوله از رودخانه،  طرح گازرسانی به این ۱۱ روستا از پروژه های مهم و سخت گاز استان فارس بود که با موفقیت به بهره‌بردای رسید.

مدیر عامل شرکت گاز فارس افتتاح ۳۱۶ پروژه گازرسانی با اعتبار ۳۱۳ میلیارد تومان در استان را یادآور شد و اظهار داشت: در این ایام به دو شهر فدامی و دوبرجی داراب، ۷۹ روستا و ۲۳۵ واحد صنعتی عمده و جز با هزینه ۳۱۳ میلیارد تومان گازرسانی خواهد شد.

حسینی نوید اجرای بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ انشعاب گاز در استان داد و افزود: هفت هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و روستایی از گاز بهره مند خواهند شد، پروژه های گاز رسانی به عماد شهر لارستان و ۴۱ روستا با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید. 

مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به ضریب بهره مندی استان فارس از گاز طبیعی، گفت: هم اکنون ۹۶ درصد خانوارهای شهری و روستایی استان فارس از گاز برخوردار هستند و با اتمام پروژه های در دست اجرا تا پایان سال ۹۹، ضریب بهره مندی استان به طور میانگین به ۹۷ درصد خواهد رسید.

حسینی تعداد روستاهای مشمول گازرسانی در استان را دو هزار و ۳۹۵ روستا عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از روستاهای در دست اجرا (۱۳۲ روستای باقیمانده با ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار، ۱۴۶ روستای در دست اجرا با ۲۷ هزار و ۳۹۰ خانوار و روستاهای گازدار شده تا کنون ۳۵۹ هزار خانوار) صریب برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی به ۹۵ درصد خواهد رسید.

با افتتاح این طرح، ۱۲۰۰ خانوار روستایی شهرستان خفر از تسهیلات گاز طبیعی بهره‌مند شدند. 

هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و  ۹۸.۲ درصد از مناطق روستایی شهرستان خفر از شهرستان های شرقی فارس از مزایای گاز برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها