استاندار فارس نظارت مستمر بر روند نصب کنتور هوشمند چاه‌های آب را خواستار شد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، مدیرکل مدیریت بحران این استان را مامور کرد که برای اتمام هرچه سریع‌تر طرح نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب، بر عملکرد بخش خصوصی و دولتی نظارت مستمر داشته باشد.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در جلسه شورای حفاظت‌ از منابع آبی و سازگاری با کم آبی استان در شیراز، ضمن تاکید بر لزوم استفاده منطقی از آب به ویژه آب آشامیدنی افزود: در مباحث زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی موضوع آب اصلی ترین مساله استان است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت مساله آب، در هفته جلسات متعددی را به این امر اختصاص می‌دهیم.

وی، یکی از راهکارهای حفظ منابع آبی را برداشت منطقی از سفره‌های آب زیرزمینی دانست و گفت: لذا ضرورت دارد که نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب استان با جدیت دنبال شود.

استاندار فارس اضافه کرد: تحقق این مهم در شهرستان‌ها جزو تکالیف فرمانداران است و اگر با متخلفین برخورد قانونی نشود به عموم مردم ظلم شده است.

ایمانیه گفت: به آن دسته از فرمانداران که میزان پلمپ چاه‌های غیر مجاز و همچنین نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب شهرستان محل خدمتشان کمتر از ۵۰ درصد سهمیه باشد، تذکر کتبی داده خواهد شد.

وی، همچنین خواستار اجرای فوری هر برش‌ از طرح جامع آب پس از تدوین آن شد.

استاندار فارس نظارت مستمر بر روند نصب کنتور هوشمند چاه‌های آب را خواستار شد

استاندار فارس، به شهرداری‌های شیراز و صدرا هم هشدار داد که صرفا تا پایان امسال اجازه آبیاری فضای سبز با آب شرب یا آب چاه را دارند و از ابتدای سال ۱۴۰۴ صرفا باید از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

ایمانیه گفت: ما ملزم به اجرای قوانین و مقررات هستیم و از ظرفیت‌های قانونی استان برای جلوگیری از کاهش منابع آب حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

او ادامه داد: تامین آب آشامیدنی در اولویت مباحث مرتبط با آب قرار دارد و چه بسا شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که کاشت برخی محصولات مانند برنج و هندوانه با استفاده از آب چاه‌ ممنوع شود.

وی اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های مرتبط با حوزه آب موظفند نسبت به ابطال پروانه‌هایی که از صدور مجوز و تخصیص آب آنها بیش از یک سال گذشته و تاکنون هیچ فعالیتی در آن زمینه انجام نپذیرفته است اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha