۹۱۳ نفر در طرح افزایش مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان دختر سمنان شرکت کردند

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان گفت: ۹۱۳ نفر از دانش آموزان، والدین و مربیان در مجموع در طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش‌آموز استان سمنان مشارکت کردند.

مهسا شاه‌حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سهم استان سمنان در آغاز طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش‌آموز ۲۳۰ نفر شامل ۱۰۰ دانش آموز دختر، ۱۰۰ نفر از اولیای آنان و ۳۰ نفر از مربیان بود ولی با چند برابر این تعداد آغاز شد.

وی افزود: طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش آموز طی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور در حال انجام است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه این طرح مبتنی بر رویکردهای مشارکتی و تسهیل گری در مدارس دخترانه است ادامه داد: هدف این طرح فراهم آوردن بستر مناسب به منظور تصمیم سازی و مشارکت فعال و موثر دانش‌آموزان دختر در مدارس و تقویت اعتماد به نفس آنان به منظور حضور در اجتماع است.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در تربیت شهروندان جامعه دارد گفت: مشارکت اجتماعی نوجوانان و فعالیت آنان در تشکل‌ها علاوه بر آثار سودمند برای جامعه، نقش مهمی در تربیت اجتماعی و ارتقاء سواد و مهارت های زندگی و خودباوری نوجوانان به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرهیز از گرفتار شدن به دام فعالیت‌های مخاطره‌آمیز و آسیب‌رسان در این گروه سنی دارد.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه اجرای طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش آموز از تابستان سال جاری آغاز شد و تا پایان اسفند به اتمام می‌رسد گفت: این طرح در شهرستان‌های سمنان و شاهرود با بیشترین ظرفیت و در سایر شهرستان‌ها با حداقل یک مدرسه متوسطه شروع شده است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان ۵۵ هزار و ۵۲۴ دانش‌آموز دختر دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha