۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84176068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان دیوان محاسبات: ۹۰ درصد مدیران اجرایی درستکارند

بجنورد- ایرنا- دادستان دیوان محاسبات گفت: ۹۰ درصد از مدیران دستگاه‌های اجرایی پاکدست و درستکارند و اگر معدودی از مدیران قانونمدار نیستند، نباید نگاه کلی این باشد که مدیران سالمی نداریم.

علی کامیار روز چهارشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد با تاکید بر اینکه وجود شمار اندکی مدیران ناسالم و غیرقانونمند نباید به کل مجموعه مدیران تعمیم داده شود، اظهار داشت: قصور بخش زیادی از همین اندک مدیرانی که به علت رعایت نکردن قانون، دارای پرونده تخلف در دیوان محاسبات هستند، نیز به علت اشراف نداشتن آنان بر قانون است.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: برگرداندن بودجه استانی به خزانه، افتخار نیست و اگر بودجه ای مربوط به استان بود اما در هزینه‌کرد آن موانعی وجود داشت باید مطلب را با دیوان محاسبات در میان گذاشته و برای یافتن راه هزینه کرد آن کمک بگیرید.

کامیار افزود: یکی از مهمترین اقدامات دیوان محاسبات ارائه تفریغ بودجه یک ماه زودتر از موعد و قبل از کمیسیون تلفیق مجلس بود که این کار موجب می شود در تدوین بودجه از نظرات کارشناسی استفاده شود.

وی، تقویت خودکنترلی دستگاه ها را یکی از اهداف مهم دیوان محاسبات برشمرد و گفت: ما به دنبال مچ گیری و پرونده سازی برای مدیران دستگاه های اجرایی نیستیم بلکه مدیران را از خود دانسته و قصد کمک به آنان را در مسیر انجام وظیفه داریم.

دادستان دیوان محاسبات اظهار داشت: پیشگیری یکی از موارد مورد تاکید در دیوان محاسبات است و نمی خواهیم با پرونده سازی و تذکر، روحیه جسارت و خطر کردن را از مدیران بگیریم.

وی موفقیت استان ها را به عملکرد همه مجموعه اداری و دستگاههای استان وابسته دانست و گفت: رییس دیوان محاسبات از استاندار خراسان شمالی به عنوان مدیری همراه و موفق یاد کرد و این تعریف در نگاه او که می گوید همه مدیران باید عملکرد خود را شفاف سازی کرده و به مردم ارائه کنند، دیده می شود.

کامیار اظهار داشت: خراسان شمالی به جهت همجوار بودن با خطه امام رضا(ع) و اینکه استانی شهیدپرور است، اهمیت دارد و از سویی نوپا بودن استان موجب برخی کمبودها شده است که باید برای رفع عقب ماندگی ها تلاش کرده و استان را جلو ببریم.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha