۸۳ تن فراورده دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌غربی معدوم‌سازی شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال ۸۳ تن انواع فرآورده خامی دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری ضبط و با دستور مقام قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شده است.

سید امید خلیل زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۷۹ هزار بازدید صورت گرفته، یک‌هزار و ۱۵۹ مورد غیر بهداشتی از واحدهای عرضه محصولات دامی احصا شده است.

وی اضافه کرد: در این بازدید و نظارت‌ها واحدهای متخلف شناسایی شده و به تعداد ۱۹۰ واحد به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه و همچنین اهمیت نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی افزود: در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بازدید های مستمر انجام می شود.

خلیل زاده گفت: مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاههای زنجیره ای و سوپر مارکتهای عرضه کننده گوشت مرغی و تخم مرغ خوراکی، قصابی ها و سایر مراکز بازدید های مستمر انجام می شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده خام دامی است، اضافه کرد: مهیا کردن گوشت با کیفیت و بهداشتی برای مصرف‌کننده در راستای تامین سلامت جامعه از وظایف این نهاد است.

اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در تمام ایام سال نظارت‌های بهداشتی خود را بر نحوه استصال و عرضه مواد خام دامی در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha