۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبر: 84152761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منحنی صعودی استفاده پلیس انگلیس از باتوم برقی

۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبر: 84152761
منحنی صعودی استفاده پلیس انگلیس از باتوم برقی

لندن – ایرنا – تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط وزارت کشور انگلیس نشان می دهد که استفاده از باتوم برقی توسط مامورن پلیس انگلیس و ولز در یک سال گذشته ۳۶.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت کشور انگلیس، نیروهای پلیس در ۱۲ ماه منتهی به مارس گذشته (اسفند – فروردین) در ۳۲ هزار مورد از این سلاح استفاده کرده اند که این میزان در قیاس با دوره ۱۲ ماه قبل از آن، یک سوم افزایش نشان می دهد.

وزارت کشور انگلیس درباره علت این افزایش توضیحی نداد اما به نظر می‌رسد که این مساله به دلیل افزایش آمار مامورانی است که این سلاح را حمل می‌کنند.

این وزارت‌خانه از طرح استفاده پلیس از باتوم برقی حمایت کرده و بودجه جداگانه‌ای را برای آموزش ۱۰ هزار افسر پلیس برای کاربرد این ابزار سرکوب اختصاص داده است.

پریتی پتل وزیر کشور انگلیس هم اخیرا با استفاده از نوع جدیدتر باتوم‌های برقی موسوم به نسل هفت موافقت کرده که به گفته دانشمندان می‌تواند به بروز جراحت‌ و شکستگی استخوان‌ در داخل بدن منجر شود.

براساس گزارش وزارت کشور انگلیس،  پلیس در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۹میلادی(اردیبهشت۱۳۹۸) تا مارس ۲۰۲۰(اسفند)، ۳ هزار و ۳۳۴ بار با باتوم برقی شلیک کرده است.

این سلاح اولین بار در سال ۲۰۰۳ توسط پلیس پایتخت انگلیس به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و پنج سال بعد مجوز استفاده از آن برای افسران ویژه‌ و آموزش دیده صادر شد.

سلاح یادشده با انتقال شوک بالای برقی به بدن متهم عضلات او را از کار می‌اندازد؛ این در حالیست که حامیان حقوق بشر می‌گویند استفاده از این ابزار می‌تواند تبعات مرگباری را به همراه داشته باشد.

گزارش سازمان عفو بین‌الملل حاکیست که تاکنون ۱۶ نفر بر اثر استفاده از باتوم برقی توسط پلیس انگلیس، جان خود را از دست داده اند.

همچنین مردم انگلیس با امضای تومار الکترونیکی خواستار جلوگیری از کاربرد باتوم برقی توسط ماموران پلیس شده‌اند. تاکنون بیش از ۱۱۳ هزار نفر این طومار را که در تارنمای «چینج» ثبت شده امضا کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha