۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85482075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی مقام سابق صهیونیست از محقق نشدن اهداف جنگ با گذشت هفت ماه

تهران- ایرنا- نامزد سابق ریاست رژیم صهیونیستی نسبت به محقق نشدن اهداف جنگ با گذشت هفت ماه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «مئیر شیتریت» وزیر اسبق و نامزد سابق ریاست رژیم صهیونیستی، از تداوم جنگ علیه غزه ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: متوجه نمی شوم که چرا ما هنوز، بعد از هفت ماه، در غزه می جنگیم.

این عضو سابق کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با اذعان ضمنی به اقتدار مقاومت فلسطین و هدف قرار گرفتن شهرک های صهیونیستی بعد از هفت ماه جنگ تمام عیار،افزود: نگرانم که نتوانیم در غزه به پیروزی مطلق برسیم.

در همین حال، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، مواضع ارتش در نوار غزه را کاملا در دسترس و قابل نفوذ دانست و درباره هدف قرار گرفتن آنها توسط مقاومت فلسطین ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که «گادی شامنی» فرمانده پیشین لشکر نوار غزه در ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم به اهداف خود در نوار غزه نخواهد رسید و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، جایگاه تل آویو در منطقه دچار فرسایش شده است.

این فرمانده صهیونیست اذعان کرد: حماس با وجود متحمل شدن خسارت، از نظر نظامی از بین نخواهد رفت.

فشارها در سطح سیاسی و نظامی بر کابینه ارتش رژیم صهیونیستی در پی درجا زدن در جنگ علیه نوار غزه و ناتوانی در آزاد کردن اسیران صهیونیست افزایش یافته است. یائیر لاپید رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: ما باید به کابینه نتانیاهو پایان دهیم و از شر آن خلاص شویم.

لاپید در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس با تکرار درخواست خود از بنی گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای استعفا از این شورا نوشت: از گانتس و گادی آیزنکوت (دیگر عضو شورای جنگ) می‌خواهم که کابینه را ترک کنند.

وی پیش‌بینی کرد: کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر، بنی گانتس شنبه شب اعلام کرد تا ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخص جنگ را ارائه کند.

نتانیاهو نیز شنبه شب به تهدید و شروط گانتس واکنش نشان داد و دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: موضع نخست وزیر در مورد این سه مسأله کاملاً واضح است. او مصمم به نابودی گردان‌های حماس و مخالف ورود تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha