جشن عبادت دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: محفل جشن شکوفایی، عبادت و تکلیف برای دانش آموزان روز یکشنبه ۳۰ آذر ماه به صورت مجازی و نمادین برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب زاده در خصوص اقدامات شاخص در هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز افزود: هفته گرامی داشت قرآن، عترت و نماز در یک بازه زمانی ۱۵ روزه از ۲۴ آذرماه آغاز می شود و هدف اصلی آن برقراری انس با قرآن، عترت و نماز بین دانش آموزان و فرهنگیان است.

وی اظهار داشت: پنج فعالیت محوری و شاخص به صورت متمرکز در کنار فعالیت های بسیار گسترده در مدارس و مناطق و استان ها در حوزه ستادی اجرا خواهد شد.

مسیب زاده ادامه داد:در استقبال از هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز، محفل انس با قرآن پنج شنبه شب مصادف با ۲۰ آذرماه با حضور  استاد حاج حمید شاکرنژاد به همراه زیارت امین الله از کنار بارگاه و مضجع شریف حضرت امام رضا (علیه السلام) امام مهربانی ها انجام شد که حدود ۶۴۰ هزار نفر به صورت زنده از این محفل ارزشمند بهره مند شدند.

وی گفت: این مراسم باوجود اینکه تبلیغ آن چنانی نشده بود، استقبال گسترده ای از آن شد. این استقبال پرشور نشان می دهد دانش آموزان و فرهنگیان ما چقدر علاقه مند به این نوع فعالیت های ارزشی هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: تمام آمار و ارقام استقبال از مراسم بر روی نرم افزار مشخص است و کاملا امری مشخص و مسجل است.

مسیب زاده خاطر نشان کرد: روز دوشنبه ۲۴ آذرماه یکی از فعالیت های شاخص برگزار می شود که در واقع مراسم آغاز هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز با قرائت پیام  وزیر  آموزش و پرورش برای فرزندان و فرهنگیان این مرزو بوم  خواهد بود.

وی تصریح کرد: روز ۲۴ آذرماه ساعت ۱۸ عصر اجرای برنامه حفظ و پاسخ گویی به سوالات حفظ دانش آموزان با دعوت از ۲ نونهال قرآنی کشور دانش آموزان  زینب فیضی و علی فیضی از حافظان کل قرآن کریم به صورت زنده در بستر شبکه شاد در کانال های مختلف پخش خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: مراسم رونمایی از چارت قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه با حضور معاون  پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل حوزه ستادی برگزار می شود.

مسیب زاده ادامه داد: در اتفاقی نادر، مراسم محفل انس بین المللی قران کریم عصر روز چهارشنبه در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد انجام می شود. اسامه کربلایی نفر اول مسابقات بین المللی مالزی از کشور عراق و سید جواد حسینی از قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی افزود: روز شنبه ۲۹ آذرماه هم زمان با شب میلاد باسعادت بانوی مکرم اسلام حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، اجرای برنامه هیات های مذهبی دانش آموزی کشور به صورت مجازی برگزار می شودکه نمونه ای از فعالیت های هیات های مذهبی دانش آموزی کشور خواهد بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اظهار داشت: روز یکشنبه ۳۰ آذرماه نیز محفل جشن شکوفایی، عبادت و تکلیف به صورت مجازی و نمادین برای دانش آموزان برگزار می شود. امسال حال و هوای هفته قرآن، عترت و نماز با توجه به شرایط کرونا حال و هوای مجازی دارد و وسعت حضور دانش آموزان در برنامه های آن با سال های قبل قابل مقایسه نیست.

وی گفت: این فرصتی است که از تهدید کرونا برای ما ایجاد شده است. با وجود اینکه بارها تاکید شده تربیت در فضای حقیقی انجام می گیرد، اما تغییر روش و استفاده از شرایط موجود خود یکی از توانمندی های آموزش و پرورش است که در این عرصه رقم خورده است.

به گزارش ایرنا، هفته قرآن عترت و نماز از روز ۲۳ آذرماه آغاز می شود و تا ۲۹ آذر ماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha