یک شرکت دانش بنیان در همدان نشان نمونه استاندارد کشور را دریافت کرد

همدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان از انتخاب شرکت دانش بنیان «رویان پژوهان سینا» به عنوان دبیر تدوین نمونه خبر داد و گفت: این شرکت از بین ۱۰۸ شرکت انتخاب و نشان نمونه استاندارد کشوری را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد مددی» روز یکشنبه در آیین تجلیل و اهدا نشان نمونه استاندارد این شرکت دانش بنیان، اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان از سال ۱۳۹۰ با دریافت تایید صلاحیت از سازمان استاندارد، مشارکت با سازمان در کار تدوین را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در رشته های شیمیایی، فرآورده نفتی، مواد معدنی و برق و الکترونیک با بهره‌مندی از نیروهای توانمند، تخصص دارد و در ۱۰ سال گذشته در تدوین و تجدیدنظر ۳۸۰ استاندارد موردنظر مشارکت داشته است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به تدوین ۲۵ استاندارد ملی در استان، گفت: تدوین این تعداد استاندارد ملی برای سال جاری پیش بینی شده که در حال انجام است.

به گفته مددی، همچنین ۱۰۶ استاندارد نیز در سال جاری مورد تجدید و بازنگری قرار گرفته و چهار شرکت تدوینگر در استان همدان با کارشناسان سازمان استاندارد در راستای اجرای این طرح همکاری می کنند.

وی به انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد نخبگان استان همدان اشاره کرد و افزود: از این پس نخبه‌های علمی در تدوین و تجدید استانداردهای بین‌المللی و ملی مشارکت می‌کنند.

مددی اضافه کرد: محصولات تولید شده در استان همدان برای صادرات و مبادله در سطح بین المللی نیازمند دریافت نشان استاندارد ملی و موردتایید کشور مقصد است و نخبه‌های علمی می‌توانند با کمک تدوینگران در انجام این مهم برای بررسی محصولات تولیدی و اعطای نشان استاندارد مشارکت کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: کارشناسان تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی سازمان استاندارد همگی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و شرکتهای علمی و دانش بنیان هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha