درخواست هشت میلیارد تومان اعتبار ملی برای تکمیل مجتمع فرهنگی لاهیجان

لاهیجان – ایرنا – نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از درخواست اختصاص ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان خبر داد.

رسول فرخی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این پروژه فرهنگی از سال ۱۳۸۰ و در دولت های گذشته آغاز شده و امیدواریم با اختصاص بودجه لازم در پایان سال آینده پیشرفت فیزیکی آن به ۷۰ درصد برسد.

به گزارش ایرنا ، در متن لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ دولت ، مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب بودجه استانی برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان  جدول طرح و پروژه های استانی مشارکت عمومی و خصوصی اختصاص یافته است.

این پروژه ۶ هزار متری تا پایان شهریور ماه سالجاری ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.این پروژه با زیربنای چهار هزار و ۴۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۰ توسط راه و شهرسازی استان عملیات خود را آغاز کرد و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی در مرحله اسکلت و به صورت ناقص و با مشکلات عدیده فنی و به علت کمبود اعتبارات عمرانی رها شده بود.

 در سال ۱۳۹۳ نیز با درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پیگیری های به عمل آمده تغییر مجری از دستگاه اجرایی راه و شهرسازی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سال ۹۲ هفت پروژه عمرانی نیمه کاره در حوزه فرهنگ و هنر گیلان وجود داشت که همگی آن ها بعد از مدتی آز آغاز در دولت های قبل متوقف شده بود .

فیروز فاضلی اظهار داشت: پروژه مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان با زیربنای پنج هزار و ۱۶۵ متر مربع، دارای چهار سالن با ظرفیت ۹۰۰ صندلی است که از سال ۱۳۸۰ آغاز شده در فاز یک پروژه به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد رسیده و کل پروژه نیز ۴۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: پلاتوی لاهیجان که از سال ۹۶ آغاز شده بود با ۱۰۰ متر زیربنا در سال ۹۹ به بهره برداری رسید.

مردم لاهیجان امیدوارند با بهبود شرایط اقتصادی کشور شرایط تخصیص اعتبار برای این طرح فرهنگی فراهم شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha