کتاب به عنوان کالای ضروری زندگی به زوج‌های سمنانی اهدا می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان گفت: قفسه‌های کتاب، در قالب میثاق نامه‌ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها، به عنوان کالای ضروری زندگی به زوج‌های جوان اهدا شود.

به گزارش ایرنا، عباس بابایی روز چهارشنبه در نشست چگونگی توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در بین زوج های جوان تاکید کرد: مهمترین هدف طرح پایتخت کتاب شدن سمنان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی گفت: مهمترین هدف در طرح اهدای قفسه های کتاب به زوج های جوان، از بین بردن برخی سنت های غلط در جامعه است.

بابایی بیان کرد: در میان اسباب زندگی و اثاثیه زوج های جوان اقلام زینتی و بوفه دیده می شود که بیشتر جنبه تجملاتی دارد و در قالب طرح اهدای قفسه کتاب به زوج‌ها تلاش می شود تا کتاب نیز به عنوان یک کالای ضروری در زندگی خانواده‌ها ترویج شود و در جامعه نهادینه شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در این خصوص خواستار همکاری مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی با این طرح شد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست، ترویج اهدای کتاب به افراد را از کارهای ارزشمند خواند و گفت: طرح اهدای قفسه کتاب به زوج های جوان نیز از اقدام های بسیار خوب است که باید با تدابیر مناسب اجرایی شود.

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد با اشاره به اینکه خود در زمان ازدواج، کتاب به عنوان هدیه دریافت کرده است تاکید کرد: با انجام طرحهای جذاب و مناسب باید فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب در جامعه جایگزین بسیاری از دیگر فعالیت ها و سنت های غلط شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر اینکه در خدمت اجرایی شدن این طرح است اضافه کرد: استفاه از کتاب و کتابخانه در خانواده ها نباید به عنوان زینت بلکه باید به عنوان یک عامل تربیتی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست، با حضور مسوولانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان، درباره راههای اجرای این طرح و نیز جایگزینی فعالیت در امور فرهنگی با موضوع کتاب به جای زندان در احکام قضایی بحث و تبادل نظر شد.

ابتدای تیر امسال بود که پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در سیزدهم خرداد ۹۹ در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب و اعلام کرد.
این شهرها به ترتیب الفبا شهرهای اِوز، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد است که مرحله پایلوت به صورت رسمی پس از امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری شهرها و وزارت کشور آغاز خواهد شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha