مقامات و شخصیت‌ها شهادت شهید فخری‌زاده را تسلیت گفتند(۲)

تهران- ایرنا- جمعی از مقامات، احزاب و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری  وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند. طی ساعات گذشته بسیاری از شخصیتها و مقامات کشورمان این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

انتقام سختی در انتظار عاملان و آمران ترور فخری زاده است

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری دربیانیه‌ای جنایت جدید آمریکا تروریست و هژمونی صهیونیست بین الملل در به شهادت رساندن دانشمند بزرگ شهید دکتر محسن فخری زاده  را محکوم کرد.

در بیانیه کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین آمده است: شهید محسن فخری زاده، دانشمند بزرگ و ریاست سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را با صلابت برعهده داشتند و سه دهه از عمر بابرکت و ارزشمند خود را در تربیت و تعالی نسل علمی و نخبه پروری صنعت دفاعی و ارتقاء تراز علمی و پژوهشی این حوزه وقف و صرف کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان قسم خورده و کوردل ملت ایران بدانند که با شهادت دانشمندان علمی کشورهمچون شهیدان والا مقام فخری زاده، شهریاری، علی محمدی، رضایی نژاد و احمدی روشن ها، مسیر رشد و استقلال و مقاومت ملت اسلامی ایران هرگز متوقف نخواهد شد بلکه زمینه رشد و بالندگی تربیت شدگان مکتب این شهیدان در عرصه های نظامی، هسته ای و دفاعی  با سرعت بیشتری از گذشته  پیش خواهد رفت و با تقویت جریان مقاومت در منطقه،   انتقام سختی در انتظار صهیونیست بین الملل و جریان های تکفیری و عاملان و آمران منطقه ای این اقدام وحشیانه و تروریستی خواهد بود.

این کمیته در این بیانیه تاکید کرد: بر همگان هویدا است که  استکبار جهانی و صهیونیسم کودک کش و ایادی خبیث و حامیان خونخوارشان در منطقه،  پس از شکست و رسوایی‌های مفتضح در نبرد با جریان  شجاع مقاومت، بواسطه این اقدامات سراسر وحشیانه،   ناجوانمردانه و کینه توزانه با حربه منفور ترور، درصدد حذف شخصیتهای اثرگذار علمی کشور و به خیال باطل و رذیلانه خود مانع در رشد و پیشرفت چشمگیر صنعت دفاعی کشور و نهایتا  تضعیف و انحراف جریان مقاوم مقاومت  در جبهه  ضدّ صهیونیستی گردند.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم مظلوم فلسطین نهاد ریاست جمهوری؛ ضمن محکوم کردن این حادثه دردناک، شهادت دکتر محسن فخری زاده را به فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)، همسر و فرزندان گرامی و وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جامعه علمی کشور و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفته و رجای واثق داریم بفضل عنایات رب الارباب و رهنمودهای حکمیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و خون شهیدان، بزودی زمینه ساز انقلاب جهانی عظیمی علیه جنایتاران بشریت در راس آن رسوایی و اضمحلال غده سرطانی صهیونیستی که منشاء همه جنایت ها و خباثت ها نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه علیه بشریت و ملت های مظلوم و آزاده جهان بوده، شکل خواهد گرفت.

 مونسان: این اقدامات نشان از یاس و ناامیدی دشمن در شکستن اراده ملت ایران است

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در پیامی ضمن محکوم کردن ترور کوردلانه و ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده تاکید کرد: در اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه تروریستی که منجر به شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران شد، بار دیگر بر ضعف و زبونی استکبار و ایادی صهیونیستی آن صحه گذاشت.

در ادامه این پیام تاکید شده است: استمرار این اقدامات ددمنشانه دشمنان، نشان از یاس و ناامیدی آنان در شکستن اراده ملت بزرگ ایران اسلامی دارد و بی تردید خللی در مقاومت و مبارزه قهرمانانه فرزندان انقلاب ایجاد نخواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن محکوم ساختن این اقدام بزدلانه، شهادت سرافرازانه شهید محسن فخری. زاده را به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، روسای محترم قوای سه‌گانه، ملت شهیدپرور ایران، همکاران و خانواده معزز آن شهید بزرگوار تسلیت و تعزیت می‌گویم.

حاجی میرزایی: دشمنان به اهداف پلید خود نمی‌رسند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در پیامی شهادت دانشمند برجسته کشورمان را تسلیت گفت.

 در پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: خبر ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته کشور و رئیس فقید سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهید دکتر محسن فخری زاده، توسط عوامل رژیم منحوس صهیونیستی و سازمان های تروریستی موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

حاجی میرزایی یادآورشد: این ترور ناجوانمردانه و دیگر ترورهای کور مشابه آن که در طول ۴۲ سال گذشته بر مردم و مسئولین کشور نشان داد دشمنان قسم خورده ایران نتوانستند در اراده ملت سرافراز و بزرگ ایران، در تحریم های همه جانبه و جنگ اقتصادی و تحرکات نظامی خللی وارد کند و اکنون با دست یازیدن به اقدامات کور و بزدلانه تلاش می کنند عزم و اراده و ایستادگی و تلاش مردم را در مبارزه با انواع جنگ های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نادیده بگیرند؛ ولی همواره به اهداف پلیدشان نرسیده و پس از این هم نخواهند رسید.

شورای نگهبان: راه شهید فخری زاده ادامه خواهد یافت

شورای نگهبان هم در پیامی ضمن تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده از دانشمندان صنعت دفاعی تاکید کرد: دست جنایتکارانه‌ی دشمنان انقلاب اسلامی با هدف ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی، ره به جایی نخواهد برد و بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش‌پژوهان کشور، این انگیزه‌ی خباثت آلود را ناکام گذاشته و راه شهید دکتر محسن فخری‌زاده ادامه خواهد یافت.

شورای نگهبان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، همسنگران و همکاران ایشان، علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت کرده است

وزیر راه: ترور فخری زاده نشانه عجز دشمن در توقف پیشرفت ایران است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم در پیام تسلیتی اظهار داشت: شهید "محسن فخری‌زاده" به عنوان مدیری انقلابی و خستگی‌ناپذیر با سوابق برجسته علمی، مدیریتی و پژوهشی، استوار و محکم در مسیر توسعه کشور حرکت می‌کرد و اندیشه‌های بلند او در بخش‌های نوظهور و بدیع موجب شده بود که در تمام جنبه‌های پیشرفت ایران ورود کند و بتواند با دستیابی به آخرین دستاوردهای بشری، موجب تحیر دشمنان قسم خورده شود.

وی با اشاره به صحبت‌های رهبران صهیونیسم درباره این دانشمند که نشان‌دهنده دشمنی دیرین آنها با خوداتکایی و پیشرفت ایران است، ابراز داشت: قطعا راه این شهید بزرگوار توسط جوانان برومند کشور با شدت بیشتر از گذشته ادامه خواهد یافت؛ زیرا که دشمنان با این ترور ناجوانمردانه ثابت کردند که راه او درست و منطبق با اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

اسلامی بیان کرد: ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد کشورمان، نشان می‌دهد که دشمنان قسم خورده و در رأس آنها، صهیونیسم بین‌الملل، از فعالیت‌ها و دستیابی این دانشمند بزرگ به توانمندی‌هایی که موجب اعتلای این مرز  و بوم است، نگرانند و به هرترتیبی باید جلوی پیشرفت و توسعه را بگیرند.

وی افزود: ترور کور یک دانشمند، نشانه ضعف و استیصال دشمن است که توان مقابله علمی، سیاسی و حتی نظامی را ندارد و از سوی دیگر از توان هسته‌ای و موشکی ایران هراس دارد و این اقدامات عاجزانه و ترورهای کور در طول تاریخ انقلاب، نتوانسته ملت ایران را از مسیر پیشرفت باز دارد و برعکس موجب بالندگی و رشد شده است.

اسلامی در پایان بیان داشت: رجاء واثق دارم خدمات فوق‌العاده شهید پروفسور محسن فخری‌زاده ذخیره ارزشمندی برای او در دیوان عدل الهی خواهد بود و  بالندگی  این مرز و بوم را حمایت و تقویت خواهد کرد.

مرتضی بانک: تلاش برای ایجاد توقف در مسیر بالندگی علمی ایران راه به جایی نخواهد برد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیامی شهادت دانشمند هسته ای کشورمان «مرحوم دکتر محسن فخری زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و خانواده آن بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.  

در پیام تسلیت مرتضی بانک آمده است: ترور و به شهادت رساندن  «دانشمند مرحوم دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع»  برگ سیاه دیگری در دفتر ننگین دشمنان کور دل جمهوری اسلامی ایران  رقم زد.
جنایتکاران صهیونیست و همدستان دور و نزدیکشان غافلند که تلاش برای ایجاد توقف در مسیر بالندگی  علمی و فتح قله‌های دانش ایران اسلامی راه به جایی نخواهد برد و بدون شک کارنامه درخشان و سراسر شور و حماسه این دانشمند برجسته الگوی بارز شجاعت، اخلاص، ایمان و ایثار برای نسل جوان امروز و فردای ایران بزرگ خواهدبود.  

 سازمان حفاظت محیط زیست: شهادت اجر تلاش‌های خستگی ناپذیر شهید فخری زاده بود

باز هم دست نابکار دشمنان مردم ایران از آستین خارج شد و یکی از دانشمندان متعهد ایران عزیز را هدف قرار داد تا به خیال خود، مجاهدت ها و عزم انقلابی مردم ایران اسلامی را تحت الشعاع قرار  دهد، غافل از اینکه به فرمایش امام راحل (ره) : بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.

دانشمند شهید محسن فخری زاده، انسان فروتنی بود که تنها شهادت، اجر تلاش های خستگی ناپذیر او بود.

سازمان حفاظت محیط زیست، این حادثه تلخ را به مردم عزیز ایران، رهبر معظم انقلاب و خانواده این شهید بزرگوار تسلیت عرض می کند و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات خواستار است.

سازمان دارالقرآن الکریم: اینگونه اقدامات خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند

سازمان دار القرآن الکریم هم در پیامی به مناسبت شهادت شهید فخری زاده اعلام کرد: بار دیگر و در اقدامی کوردلانه و مذبوحانه دست ایادی استکبار و صهیونیسم بزدل و خونخوار به خون یکی دیگر از دانشمندان هسته ای و خدمتگزاران به این نظام مقدس به خیال واهی ممانعت از پیشرفت و ترقی فرزندان برومند انقلاب اسلامی در عرصه های علم و فناوری آغشته شد.

 در این پیام ‌آمده است: ملت قهرمان ایران در طول سالیان پر فراز و نشیب گذشته همواره ثابت کرده‌اند اینگونه اقدامات ناجوانمردانه و تروریستی هیچگاه خللی در اراده فولادین و ایستادگی آنان ایجاد نخواهد کرد و مانند همیشه با صلابت و عزمی استوار از اهداف و آرمانهای استکبارستیزانه این انقلاب دفاع و دست از انزجار خود از رژیم‌ آدم‌کش صهیونیستی و امریکای جنایتکار برنخواهند داشت و پاسخ قاطع و کوبنده خود را در زمان مناسب خواهند داد.

سازمان دارالقرآن الکریم در این پیام ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه، شهادت دانشمند بزرگ هسته ای کشور و خار چشم منافقین و صهیونیسم "شهید محسن فخری زاده" را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، نایب بر حقش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، امت شهید پرور ایران اسلامی و خانواده معزز این شهید سرافراز تسلیت گفته است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت هم با صدور پیامی شهادت دکتر محسن فخری زاده را به محضر رهبر معظم انقلاب، ‌ تلاشگران عرصه علمی و فناوری کشور و خانواده معزز شهید و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت.    

در بخشی از این پیام ‌آمده است: بار دیگر دست جنایت کار و پلید صهیونیستی و آمریکایی از آستین بدخواهان و خائنان به ملت آزاده و سرافراز ایران بیرون آمد و گلی از بوستان علم، اندیشه و جهاد که صادقانه و گمنام به بنیان های دفاعی میهن و انقلاب خدمت می کرد را ناجوانمردانه به شهادت رساند.

لطفیان یادآورشد: شهید محسن فخری زاده مجاهد خستگی ناپذیر و دلداده به اسلام و انقلاب بود که‌پایبندی او به این آرمان والا، شهد شیرین شهادت را برای او رقم زد و برگ زرینی به دفتر افتخارات میهن افزود. اقدام خفت بار و بزدلانه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران خصوصا منافقان مزدور و خیانت کار ثابت کرد که خونخواران صهیونیستی و  آمریکایی در مسیر ضربه زدن به پیشرفت کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

 در بخش دیگری از این پیام آمده است: دشمنان کوردل بدانند، خون شهیدان هسته ای در امتداد خون شهدای ترور، تومار ننگین صهیونیست ها را در هم خواهد پیچید و مسیر روشنی فراروی آزادیخواهان خواهد گشود.

لطفیان اضافه کرد: این شهید عزیز، نسل جوان انقلابی تربیت نمود که نخواهند گذاشت اهداف آرمانی و علمی دانشمندان شهید ما فراموش شود و به حول و قوه الهی، ‌ دنیا شاهد تحقق این آرمان ها خواهدبود.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پیام خود آورده است: اینجانب به نمایندگی از اعضای شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و امامان جمعه و جماعت شهادت این سردار سرافراز را به محضر رهبر معظم انقلاب، ‌ تلاشگران عرصه علمی و فناوری کشور و خانواده معزز شهید و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این شهید عزیز علو درجات و همجواری با اولیای الهی خواستارم.

ترور دانشمندان هسته‌ای ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان ملت ایران است

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور پیامی، شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران را تسلیت گفت و اظهارداشت: ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران، بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان این ملت و نظام را برملا کرد که برای دستیابی به اهداف و توطئه‌های شوم خود، شخصیت‌های دانشمند و علمی را ترور و به شهادت می‌رسانند.

در این پیام‌آمده است: بی‌شک این حادثه تروریستی ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم‌خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های ملت بزرگ ایران و شکست‌های پی‌درپی آنان در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان است.

 اقدام بزدلانه دشمنان خللی در عزم و اراده مردم ایران وارد نخواهد کرد

سرتیپ ستاد علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی در پی شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده از دانشمندان برجسته صنایع دفاعی کشورمان را خدمت فرماندهی معظم کل قوا مدظله العالی و خانواده گرانقدر آن شهید و ملت قهرمان پرور ایران عزیز تبریک و تسلیت گفت و از خداوند متعال برای این شهید عزیز علو درجات را مسئلت کرد.

وی تصریح کرد: مطمئناً این اقدام بزدلانه دشمنان هیچ خللی را در عزم و اراده مردم استوار ایران وارد نخواهد کرد و دشمنان کوردل بدانند راهی که شهیدان ما می‌روند راه حق است و این راه هرگز متوقف نخواهد شد

خون شهید فخری زاده پایه‌های لرزان استکبار را لرزان‌تر از پیش خواهد کرد

وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در پیامی در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده و شهادت این دانشمند هسته‌ای کشور اظهار داشت: بار دیگر دست پلید و جنایتکار تروریسم دولتی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، مدیری دانشمند، مومن و خدمتگزار به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در قالب تروری ناجوانمردانه و بزدلانه از ما گرفت.

وی افزود: اینک که با غم و اندوه فراوان در فراق دانشمند شهید محسن فخری‌زاده ریس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نشسته‌ایم، رجا واثق دارم که خون به ناحق ریخته شده این شهید عزیز پایه‌های لرزان استکبار و صهیونیسم را لرزان‌تر از پیش خواهد کرد.

 رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ و قدرشناس بهزیستی کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت فخری‌زاده به پیشگاه حضرت ولی عصر «عج»، مقام معظم رهبری، جامعه علمی کشور، همکاران وی در وزارت دفاع و خانواده وی، تداوم راه به حق آن شهید والامقام را تا پیروزی کامل حق بر باطل وظیفه دینی و انقلابی تمامی دلسوزان نظام و انقلاب و ایران می‌دانم.

سابقه مؤثر و طولانی در ارتقای توانایی‌های دفاعی کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالحسین معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر هم در پیامی شهادت مدیر توانا و دانشمند صنعت دفاعی کشور محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت و تصریح کرد: محسن فخری‌زاده دانشمند و مدیر خدوم ایران اسلامی، در راه حق‌طلبی، حفظ امنیت و توسعه صنعت دفاعی کشور به دست تروریست‌های جنایتکار و زبون به شهادت رسید.  این دانشمند متعهد با شهادت خود مسیر عزت و ایستادگی را روشن‌تر از همیشه به همگان نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: این فرهیخته بزرگوار از دانشمندان صنعت دفاعی کشور باسابقه مؤثر و طولانی در ارتقای توانایی‌های دفاعی کشور بوده و در این راه آثار و خدمات فراوانی از خود برجای گذاشته است.

حجت‌الاسلام معزی یادآور شد: کشتن دانشمندان نشان‌دهنده خوی پلید و چهره‌واقعی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و دوستان منطقه‌ای آنان است.

وی تصریح کرد: اینجانب این واقعه تلخ را به مقام معظم رهبری، مردم شریف و قدردان ایران، علاقه‌مندان و همرزمان و خانواده آن شهید والامقام تبریک و تسلیت می‌گویم. بدون تردید خون‌ پاک این شهید گرانقدر که در راه نصرت و توسعه ایران اسلامی بر زمین ریخته شد، ثمرات مبارکی در اعتلای کشور در پی‌ خواهد داشت.

رییس سازمان زندان‌ها شهادت سردار علم و عمل  را تسلیت گفت

محمدمهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در پیامی به مناسبت شهادت محسن فخری‌زاده سردار علم و عمل عنوان کرد: زمستان سرد را شهید، گرمی می‌بخـشد و جان‌های خسته را شهید، طراوت می‌دهد.  
وی تصریح کرد: محسن جان شهادتت مبارک و این شهد شیـرین، گـوارای وجـودت. بلاشک، خون بـر زمین ریخته سردار علم و عمـل، شهید محسن فخری‌زاده در آبسرد، هرگز سـرد نخواهـد شد و از قله دمـاوند، آتشفشانی از شراره‌های انتقام سخت، داغ و سوزان، بر سر کفر و استکبار، فروخواهد ریخت.

ترور دانشمندان هسته‌ای اتحاد و همبستگی ملی مردم ایران را بیشتر می‌کند

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پیامی با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع اظهارداشت: ترور دانشمند والامقام شهید محسن فخری‌زاده مهابادی فرزند راستین ملت شریف ایران، اقدامی وحشیانه علیه ملت ایران است که این اقدام جنایتکارانه بار دیگر اتحاد و همبستگی ملی در دفاع از سرمایه‌های کشور را بیشتر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شهادت این خادم عرصه علم، پژوهش و دفاع کشور که بار دیگر حقارت دشمنان در برابر انسجام ملی و اراده ملت در دفاع از استقلال ملی و سرمایه‌های کشور را نشان داد، تبریک و تسلیت می‌گویم و اطمینان داریم ترور، خشونت و چنین اقدامات غیرانسانی عزم و مجاهدت، انگیزه و اراده ملت در مسیر پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری را مضاعف خواهد کرد.

پرچم مبارزه با استکبار به قوت بیشتری در اهتزاز بیشتری باقی خواهد ماند

امین‌حسین رحیمی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه دهم ر پیامی درگذشت دانشمند برجسته و مدیر موفق شهید محسن فخری‌زاده را به فرماندهی معظم کل قوا، همرزمان آن شهید، ملت شریف و بزرگ ایران و خصوصاً خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.

وی در این پیام ضمن محکوم کردن این جنایت ددمنشانه و ترور وحشیانه، یقین داریم پرچمی که در حمایت از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی برافراشته است، به حول قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند.

 ملت ایران انتقام سختی از مسببین این اقدام تروریستی خواهند گرفت

سازمان پزشکی قانونی کشور در پی شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان، شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار، شهادت این شهید والامقام را محضر مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت گفت.

این بیانیه افزود: بار دیگر دستان پلید استکبار و تروریست‌های کوردل وابسته به آنان در اقدامی وحشیانه به خون یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای و مدیران انقلابی عرصه علمی و دفاعی کشور آغشته شد.
سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: این حادثه تروریستی نشان از دشمنی و خباثت بی‌پایان دشمنان این ملت و نظام و نیز عجز و ناتوانی آنان در برابر افتخارات و توانمندی های ملت بزرگ ایران در عرصه های گوناگون است.

در این بیانیه‌آمده است: بدون شک شهادت دانشمندان علمی این مرز و بوم نه تنها در اراده راسخ پژوهشگران این عرصه کوچک‌ترین خللی ایجاد نمی‌کند بلکه با شهادت این دانشمند هسته‌ای بر تلاش و اراده شاگردان او افزوده خواهد شد و ملت ایران انتقام سختی از مسببین این اقدام تروریستی خواهند گرفت.

 نهادهای امنیتی، نظامی و قضایی پاسخ درخوری به تروریست‌ها بدهند

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور درپی شهادت محسن فخری‌زاده در بیانیه‌ای از اساتید برجسته هسته‌ای کشورمان به دست تروریست‌ها اظهار داشت: شهادت محسن فخری زاده از اساتید برجسته هسته‌ای کشورمان به دست تروریست‌های زبون، مهر تأییدی بر حقانیت مسیر انقلاب اسلامی و نشان عجز دشمنان این ملت در برابر قدرت اراده ملت و رشد و پیشرفت علمی کشورمان بود.

این بیانیه افزود: شهادت، اجر عظیم این مجاهد عرصه علم و فناوری بود و قطعاً چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند خللی در استقامت ملت ایران در راه مقاومت و دستیابی به پیشرفت علمی ایجاد کند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن محکومیت این ترور کوردلانه مطالبه تقاص و پاسخ درخور به این اقدام ذلیلانه را از نهادهای امنیتی و نظامی و و پیگیری حقوقی و قضایی آن را وزارت امور خارجه و نهادهای حقوقی و قضایی مطالبه به حق و مسلم مردم می‌داند که باید با جدیت دنبال شود.

دشمنان حقیر و بزدل را از هرگونه خباثتی پشیمان خواهیم کرد

سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در پیامی در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده اظهارداشت: بار دیگر تروریسم دولتی با ترور بزدلانه فرزندی فرهیخته و دانشمندی متعهد، زبونی و ذلت استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیسم را در مقابله با ملّت مومن، مقاوم و بالنده ایران اسلامی نشان داد.

وی افزود: تاریخ پر است از جنایات سازمان یافته استکبار جهانی، امّا هرگز این اقدامات مذبوحانه مانع رشد فزاینده و پرشتاب علمی و هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد و این مسیر پراقتدار هرگز قائم به شخص نبوده و نخواهد بود، بلکه شهادت هر کدام از فرزندان نخبه و دانشمند، عزم و اراده‌ ملت آزاده ایران اسلامی را برای تداوم افتخارآفرینی در میدان‌های علمی چندین برابر خواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: یقیناً ملت شهیدپرور و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی این اقدامات رذیلانه و جنایتکارانه صهیونیزم و ایادی استکبار جهانی را با برخوردی قاطع و انتقامی سخت پاسخ خواهد داد و دشمنان حقیر و بزدل را از هرگونه خباثتی پشیمان خواهد کرد.

مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در پیامی ضمن محکوم کردن ترور دانشمند ایرانی گفت: ترور کوردلانه و ناجوانمردانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته کشور محسوب می‌شد، بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان این ملت و نظام را برملا کرد که برای دستیابی به اهداف و توطئه های شوم خود، شخصیت های دانشمند و علمی را ترور و به شهادت می رسانند.

وی افزود: قطعاً دشمنان ملت ایران که در اجرای سیاست‌های تحریم و فشار حداکثری ناکام مانده‌اند، از خشم و عصبانیت به این گونه اقدامات بزدلانه و رذیلانه روی آورده‌اند.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن هشدار درباره اینکه مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری‌زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند، تاکید کرد: چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند استواری ملت ایران را در راه مقاومت و شکست توطئه‌های دشمن جنایتکار و دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی متوقف نماید و ملت ایران انتقام خون این شهید والامقام را از عوامل تروریست و حامیان آنان خواهد گرفت.

قرارگاه سازندگی در ادامه راه این شهید از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پیامی در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته کشور اظهارداشت: جامعه علمی ایران بار دیگر در فراق یکی دیگر از عالمان و دانشمندان خود به سوگ نشست. این استاد نامدار و دانشمند عالی‌مقام توانست در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی کشور دِین خود را به کشور ادا کند و قدرت بازدارندگی کشور را ارتقا بخشد و این همان اصل مهمی است که استکبار جهانی و در رأس آن صهیونیسم بین‌الملل، آن را بر نمی‌تابند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: دشمنان کوردل این نظام مقدس که چشم دیدن رشد و پیشرفت فرزندان این انقلاب را ندارند، با هر ابزار و حربه‌ای به دنبال متوقف کردن قطار پیشرفت علمی و توسعه کشور هستند و در این مسیر به هر اقدام سخیف و ناجوانمردانه‌ای متوسل می‌شوند اما غافل از این هستند که درخت تنومند این انقلاب از ابتدا، با همین خون‌های پاک و شریف آبیاری شده است.

محمد یادآور شد: امید واثق دارم تلاشگران و متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه راه این شهید بزرگوار از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد و انتقام خون شهید فخری‌زاده را با استقلال، خودکفایی کشور و بومی‌سازی علم و فناوری در عرصه‌های مختلف خواهند گرفت.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع و تروریستی، شهادت این دانشمند برجسته را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا الفداء، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و ملت بزرگ ایران و خصوصاً خانواده این شهید عالی‌مقام تبریک و تسلیت گفت و از خدواند متعال برای وی علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبری جمیل مسألت کرد.

خدمتگزاران راستین در عرصه ارتقاء دانش و پژوهش‌های علمی و صنعت دفاعی کشور

سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) در پیامی در پی شهادت محسن فخری‌زاده اظهارکرد: خبر وقوع حادثه تلخ و ترور وحشیانه یکی از خدمتگزاران راستین میهن اسلامی و امت غیور ایران، شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط ایادی استکبار جهانی و رژیم پلید و آدمکش صهیونیستی موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

وی تصریح کرد: شهید محسن فخری‌زاده سال‌های طولانی از عمر پر برکت خود را در عرصه ارتقاء دانش و پژوهش‌های علمی و صنعت دفاعی کشور صرف کرده و منشاء خدمات ارزنده و فراوانی در این حوزه شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) یادآور شد: هر چند شهادت این مدیر ارزشمند، ضایعه دردناکی برای ملت شریف ایران اسلامی و مجموعه علمی و صنعت دفاعی کشور است اما دشمنان میهن عزیزمان، تروریست‌های جنایتکار و عوامل آنها بدانند که این اقدام آنان هیچ خللی در اراده راسخ و ایستادگی ملت شریف ایران وارد نکرده و راه آن شهید بزرگوار و خون به ناحق ریخته‌اش سرلوحه ادامه راه دیگر جوان مومن و مدیران انقلابی خواهد بود و راحش هرگز متوقف نخواهد شد.

رشید خاطرنشان کرد: شهادت این مرد فرزانه و دانشمند صنعت دفاعی کشور را به حضرت بقیه‌الله العظم، مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ملت شریف کشور ایران و خانواده معزز و ارجمند آن شهید عزیز تبریک و تسلیت می‌گوییم و از خداوند سبحان علو درجات و رحمت واسعه را برای وی مسالت می‌کنم.

با شهادت حاج قاسم‌ها و فخری‌زاده‌ها مسیر عزت و پیشرفت بسته نمی‌شود

جامعه اسلامی مهندسین در پی شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در بیانیه‌ای تصریح کرد: ترور ناجوانمردانه مدیر و دانشمند شهید محسن فخری‌زاده که بی‌شک یکی از نخبگان بی بدیل صنعت دفاعی کشور بود، بار دیگر چهرۀ زشت دولت تروریست صهیونیستی و حامیان پلید و اذناب کثیفش را در منطقه عیان کرد.

این بیانیه افزود: به شهادت رساندن یک نخبۀ علمی در وطن خود می تواند پلیدترین کاری باشد که تنها از دولت کودک‌کش صهیونیستی و همراهان دیکتاتور آن در منطقه بر می‌آید. حالا در کنار این ترور ناجوانمردانه، سکوت شرم‌آور مدافعان ظاهری حقوق بشر تاسف‌آورترین قسمت ماجراست.

جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: ملت سرافراز ایران می‌داند که با شهادت حاج قاسم‌ها و فخری‌زاده‌ها مسیر عزت و پیشرفت بسته نمی‌شود و هر چند که قلب این ملت مالامال از اندوه فراق عزیزان خود می‌گردد اما عزم و اتحاد مردم ایران برای پیشرفت دو چندان می‌شود.

این بیانیه با گرامیداشت یاد آن شهید سعید و قدردانی از زحمات فراوان وی در عرصه‌های گوناگون، شهادت آن بزرگ مرد متعهد عرصه علم و فناوری را به مقام معظم رهبری و عموم ملت ایران و علی الخصوص خانوادۀ معزز ایشان تبریک و تسلیت عرض می نماید و مجدانه از مسئولان ذیربط شناسایی و محاکمه مباشرین و قاتلین آن شهید بزرگوار و همچنین انتقام سخت از آمرین این ترور ناجوانمردانه را مطالبه می کند. شایسته است ضمن حفظ امنیت و اقتدار کشور برخورد با مقصرین در حفظ امنیت سرمایه‌های بی‌نظیر میهن در دستور کار مسئولان ارشد اطلاعاتی، امنیتی و قضایی قرار گیرد.

جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم روح آن شهید سرافراز همنشین ارواح طیبۀ شهدا و معصومین و متنعم از خان رحمت واسعۀ الهی باشد.

دشمنان از شکوفا شدن فردای ایران اسلامی و عقب ماندگی خویش در هراس‌ند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی شهادت محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تبریک و تسلیت گفت و اظهارکرد: بار دیگر دستان پلید شیطان از آستین سیستم های اطلاعاتی و امنیتی دشمنان خبیث ملت سرافراز ایران اسلامی بیرون آمد و یکی از مجاهدان نستوه عرصه علم و فناوری و یکی از دانشمندان و فرزندان این مرز و بوم را در خون خویش غلطاند تا بیش از پیش بر همگان و مدعیان حقوق بشر و ایادی و اذناب آنها آشکار شود که ادعای دفاع از حقوق بشر و ارج نهادن به کرامت انسانی تنها لقلقه زبان آنهاست و رژیم های تروریستی در منطقه حساس غرب آسیا سعی دارند تا به هر طریق ممکن مانع از ورود خویش به سراشیبی سقوط شوند.

وی تصریح کرد: ترور دانشمند نستوه و برجسته کشورمان محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نشان از جُبن و بزدلی دشمنان زبون این مرز و بوم دارد و اینکه دشمنان از شکوفا شدن فردای ایران اسلامی و عقب ماندگی خویش در هراس‌ هستند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این پیام شهادت این برادر عزیز و دانشمند تلاشگر عرصه دفاعی و هسته‌ای را به فرماندهی معظم کل قوا «مدظله العالی»، آحاد ملت عزیز ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به ویژه خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و صبر و استقامت را برای بازماندگان از درگاه الهی خواستارم.

جنایات نظام سلطه همدلی و وحدت مردم و مسئولان را محکم‌تر خواهدکرد

رئیس سازمان صدا و سیما در پیامی‌شهادت دانشمند مجاهد و برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، مردم شریف ایران اسلامی و خانواده مکرم آن شهید تبریک و تسلیت گفت.

در پیام علی عسگری آمده است: شهادت دانشمند مجاهد و برجسته هسته ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. نظام سلطه و درراس آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی آن‌ها بدانند بازگشت به ترور فیزیکی نخبگان ایران اسلامی مهم‌ترین دلیل شکست سیاست‌های آن‌ها در جدا کردن مردم از انقلاب و نظام اسلامی است و جنایات آن‌ها همدلی و وحدت میان مردم و مسئولان را محکم‌تر از قبل خواهد کرد.

با شهادت فخری زاده و فخری زاده‌ها نه تنها پیشرفت علمی و عملی فرزندان این سرزمین متوقف نخواهد شد، بلکه عزم و اراده جوانان مومن، انقلابی  و متخصص در مقابله با نظام سلطه راسخ‌تر می‌شود و بدون شک فرزندان ملت ایران انتقام سختی را از عاملان و آمران این جنایت ددمنشانه خواهند گرفت.

تئاتر مقاومت ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

دبیرخانه و ستاد برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت ضمن محکومیت ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: حرکت رو به تعالی و پیشرفت‌های روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و دستیابی به فناوری‌های روز دنیا که به برکت مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی جوانان این مرز و بوم صورت گرفته‌است، بار دیگر موجبات خشم و انزجار نظام سلطه و ایادی استکبار جهانی را پدید آورد.

شهادت دانشمند برجسته شهید محسن فخری‌زاده توسط مزدوران و جیره‌خواران رژیم غاصب و ضدبشری صهیونیستی برگ دیگری به کتاب جنایات این دولت ضدانسانی افزود.

بی‌شک ریختن خون‌ پاک این جوانان که دل در گرو سعادت و پیشرفت و آبادانی ایران عزیز داشته و دارند، آینده‌ای روشن و پرامید را برای ملت سرافراز و قهرمان ایران رقم خواهد زد.

دبیرخانه و ستاد برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت به نمایندگی از سوی فعالان حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، ضمن تقبیح و انزجار شدید از این حرکت تروریستی و تبریک و تسلیت به مقام معظم رهبری، خانواده و بازماندگان آن شهید والامقام و همکاران و همرزمان ایشان در سنگر علم و پژوهش، بر ضرورت ادامه راه این شهید در عرصه فرهنگ و هنر مقاومت تاکید می‌نماید.

دستگاه دیپلماسی و نیروهای امنیتی و انتظامی عناصر این جنایت پلید را شناسایی کنند

آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان در پیامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت فخری زاده تاکید کرد: دستان ناپاک رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر دانشمندی فرهیخته و مدیری خدوم را هدف ترور قرار داد تا به زعم خود در حرکت علمی جوانان انقلابی و دانشمندان پرتلاش ایران اسلامی که علی رغم همه دشمنی ها و اعمال تحریم ها هر روز به دستاوردی جدید در عرصه دانش های مختلف دست می یابند اخلال ایجاد کند و عزم ملت رشید ایران را متزلزل سازد، زهی خیال باطل؛ به آنها می گوییم: «این دلیل عجز شماست که متفکران ما را می کشید».

در ادامه این پیام آمده است: تردیدی نیست که راه این شهید والامقام که در عرصه های علمی و مدیریتی منشأ آثار پربرکت بوده و در طول حیات خود شاگردان نخبه بسیاری را پرورش داده ادامه پیدا می‌کند و شاگردان و تربیت یافتگان این شهید والامقام با انگیزه ای مضاعف، خلاء وجودی او را پر خواهند کرد ان شاءالله

رییس مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم نمودن این اقدام مذبوحانه در هشدار به رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و عوامل خود فروخته آنان تاکید کرد: انتقامی سخت در انتظار آنان است.

آیت الله جنتی از دستگاه دیپلماسی و کلیه نیروهای امنیتی و انتظامی خواست که با پیگیری حقوقی و رصد اطلاعاتی، عناصر پلید این جنایت را شناسایی کرده و به سزای عمل ننگین خود رسانند.

سید محمد خاتمی : دشمن با حربه ناپاک ترور فرزند دانشمند را به شهات رساند

سیدمحمد خاتمی در پیامی درباره ترور و شهادت محسن فخری زاده نوشت: دست ناپاک دشمنان انقلاب و ایران و سربلندی مردم، بار دیگر با حربه ناپاک ترور فرزند دانشمند و مجاهد راه اعتلای میهن و انقلاب جناب محسن فخری زاده را به شهادت رساند تا مسیر پیشرفت همه جانبه کشور و استقلال و سرافرازی میهن را سد کند، اما به یاری حضرت پروردگار پیروز نهایی ملت ایران است.

آمران و مباشران ترور شهید فخری زاده مجازات شوند

هیات رزمندگان اسلام هم در بیانیه ای ترور شهید فخری زاده و شهادت ایشات را تسلیت گفت.

 در پیام تسلیت هیات رزمندگان اسلام‌ آمده است: شهید والا مقام فخری زاده در سال‌های دفاع مقدس جان خویش را بدون هیچ چشم داشتی در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، در طبق اخلاص گذاشت و در دوران پس از آن نیز با بهره‌گیری از نبوغ و استعدادهای خود در عرصه علمی و پژوهشی بی وقفه در حال مجاهدت بود که ثمره این تلاش‌ها رشد و بالندگی ایران اسلامی در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه های راهبردی کشور و نیز تربیت شاگردانی چون استاد شهید مجید شهریاری است.

هیات رزمندگان اسلام تصریح کرد: هر چند این ترور وحشیانه اولین خباثت از دشمنان ملت و کشور ایران عزیز و قهرمان مان نیست، لکن چنین اقدامات بزدلانه ای، خلل و خدشه ای در حرکت کشور به سمت پیشرفت و فتح قله‌های افتخار علم و فناوری، دفاعی و هسته ای وارد نخواهد ساخت و نتیجه آن پرورش دانشمندانی چون شهید فخری زاده عزیز در عرصه علم و دانش و مدیریت است و به اذن الهی قله های افتخار را یک به یک فتح خواهند نمود.

هیات رزمندگان اسلام ضمن محکوم دانستن این اقدام تروریستی، از نیروهای نظامی و امنیتی کشور خواستار انتقام و مجازاتی سخت از عناصر مزدور و جنایتکار و کلیه‌ دست اندرکاران این جنایت ددمنشانه اعم از امران، طراحان و مباشران آن شده است.

شهید فخری‌زاده، شهیدی که ایران قوی در سایه بزرگانی چون او محقق شد

حجت‌الاسلام «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه غیرت ایرانی هرگز اجازه نداده است که هیچ عامل بیگانه‌ای جرات دخالت در مورد مسایل داخلی و خارجی کشور را داشته باشد، افزود: همین رویکرد منجر به خشم دشمنان و قدرت‌های استکباری بوده و هست، البته که این چنین اقدامات ددمنشانه‌ای نمی‌تواند ملت ایران را از مقاومت و ایستادگی ملت ایران دور کند.

وی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده دانشمندی متعهد و انقلابی بود که عمر خود را صرف خدمت به نظام و انقلاب کرد، افزود: راه او ادامه دارد و هرگز شعله پرفروز خدمت به کشور از دل انسان های وفادار و متعهدی چون او زدوده نمی شود، شهادت برای مردانی چون او، کمال انسانی بود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در پایان ضمن محکومیت این اقدام تروریستی تاکید کرد: خون شهیدان پایمال نمی شود و عاملان این واقعه منتظر عواقب عمل خود باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی :ترور ستاره های علم و مقاومت قلوب مسلمین را مصمم‌تر خواهد کرد

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در پیامی شهادت افتخارآمیز دانشمند مومن متعهد و برجسته کشورمان شهید محسن فخری زاده توسط عناصرخود فروخته استکبارجهانی و رژیم صهیونیستی و تکفیری، نشانی بارز از یأس و ناامیدی دشمنان در توقف حرکت انقلابی ایران اسلامی درمسیر پیشرفت وتمدن سازی اسلامی عنوان کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تاکید کرد: ترور ستاره‌های علم ومقاومت اسلامی همچون شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخرزاده، آسمان پرفروغ قلوب مسلمین را برای استمرارمقاومت خود روشن تر وقدم ها وقلم هارا براساس آیه شریفه ”فاستقم کما امرت”مصمم ترخواهد ساخت.

ترور خباثت آلود نشان از عمق استیصال دشمنان است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم ترور دانشمندان کشورمان را نشان از استیصال مستکبرین و صهیونیسم بین الملل از رشد فزاینده علمی کشور عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: ترور ناجوانمردانه'دکتر محسن فخری زاده' رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته و پیشتازان علمی  و صنعتی کشور محسوب می شد، بار دیگر دشمنی بدخواهان این ملت و دشمنان عنود وحسود پیشرفت کشور را آشکار کرد که برای دستیابی به اهداف پلید خود، از هیچ اقدامی، حتی ترور وحشیانه و به شهادت رساندن دانشمندان علمی ابایی ندارند.

این ترور خباثت آلود نشان از عمق ترس و استیصال دشمنان مرعوب و سرسپردگان داخلی و خارجی از پیشرفت های چشمگیر کشور در صنایع نوین و دست یابی به مدارج بالای علمی و فناوری و نشان از اوج حقد و حقارت آمریکا و اسرائیل و اذنابش از سیلی دانشمندان نخبه و فرزندان برومند این مرز و بوم است.   

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تسلیت این ضایعه تأسف بار، این اقدام تروریستی را به شدت محکوم تاکید کرد دشمنان انقلاب اسلامی با این گونه اقدامات وقیحانه و ترورهای ناجوانمردانه نمی توانند جلوی حرکت ها و پیشرفت های سریع و درخشان ملت بزرگ و شهید پرور ایران را گرفته، بلکه موجب تسریع در روند جهاد علمی و صنعتی بیشتر ایران شده و تمامی آمران، مسببان و عاملان این جنایت بزرگ، بایستی تاوان سخت و سنگین آن را به بزرگی جنایتی که کردند، بپردازند.

بجای تحلیل‌های جناحی،  بر سر امنیت و منافع ملی کشور اجماع کنیم

در پی ترور ناجوانمردانه شهید سرافراز هسته‌ای و صنعت دفاعی شهید محسن فخری‌زاده، حزب مردم‌سالاری در اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و تبریک و تسلیت به خانواده داغدار این شهید والامقام بر اجماع جناح‌های سیاسی بر سر منافع و امنیت ملی تاکید کرده و خواستار شناسایی، معرفی و مجازات عوامل نفوذی وابسته به رژیم صهیونیستی از سوی مقامات ذی‌ربط امنیتی شد.

در این اطلاعیه آمده است: هنوز به سالگرد شهادت سردار دل‌ها نرسیده‌ایم که یکی دیگر از رادمردان مخلص و خداجوی میهن اسلامی آسمانی شد و نزد خداوند سبحان مأوا گرفت.  بی‌شک شهادت شهید والامقام محسن فخری‌زاده پاداش الهی برای زحمات ایشان بود اما اندوه بزرگی برای ملت سرافراز ایران محسوب شده و داغ فراموش ناشدنی بر دل خانواده داغدار ایشان نشاند.

حزب مردم‌سالاری در این باره سه نکته را یادآور می‌شود؛

۱- با توجه به سوابق اقدامات رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای، سرقت اسناد نظامی و ضربه‌زدن به سایت‌ها و مراکز هسته‌ای، ملت رشید ایران انتظار دارد مسئولان ذی‌ربط امنیتی و قضایی هرچه سریعتر عوامل نفوذی وابسته به اشغالگران فلسطین را شناسایی، محاکمه و مجازات کنند و قطعا هرگونه سهل‌انگاری و مماشات در این زمینه نابخشودنی است.

۲- امید است دستگاه دیپلماسی کشور با فعالیت‌های گسترده، زمینه‌ساز محکومیت جهانی رژیم ددمنش اسرائیل غاصب بوده و خواستار اقدام فوری و قاطع همه مجامع بین‌المللی و جهانی به ویژه دبیرکل سازمان ملل براساس حقوق بین‌الملل به صورت جدی و همه‌جانبه باشد.

۳- به جناح‌های سیاسی کشور هم توصیه می‌کنیم در شرایط حساس و ویژه کنونی، شهادت این دانشمند گرانمایه‌ را دستمایه رقابت‌های گروهی و فرافکنی و اتهام زدن به یکدیگر نسازند و بجای تحلیل‌های جناحی، برای برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور، دست در دست یکدیگر نهاده و بر سر امنیت و منافع ملی کشور اجماع کنند.

این اقدامات ناجوانمردانه خللی در اراده پولادین، ایستادگی مردم و ارتش رشید اسلام ایجاد نمی‌کند

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پی ترور ناجوانمردانه و شهادت دکتر محسن فخری زاده پیام تسلیتی صادر کرد و اعلام کرد: عوامل مزدور این ترور کور باید بدانند که ولی خون پاک این شهدا خداوند جبار، قهار و منتقم است که با دست مومنین انتقام خون این شهید و دیگر شهدا همچون شهید حاج قاسم سلیمانی را با عزت و اقتدار خواهد گرفت و این گونه اقدامات ناجوانمردانه هیچ خللی در اراده پولادین و ایستادگی ملت غیور ایران و ارتش رشید اسلام ایجاد نخواهد کرد، بلکه خون شهدای ارشد هسته‌ای در امتداد خون شهدای ترور، به حول و قوه الهی طومار ننگین صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی را در هم خواهد پیچید.

صهیون ملعون می‌داند که به دست مردانی از فارس ریشه کن خواهد شد

در پی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری زاده جمعی از جوانان انقلابی بیانیه‌ای اعلام کردند: صهیونیست‌ها و اذناب غربی و مزدوران داخلی شان بدانند که دست توانمند فرزندان مقاومت هیچ جنایتی را بی‌پاسخ نمی گذارد. این یک تهدید یا ادعا نیست بلکه وعده الهی است که فرمود "وسیعلم الذین ظلموا ای منقلبٍ ینقلبون" و "انا من المجرمین منتقمون". صهیون ملعون می‌داند و یقین دارد که به دست مردانی از فارس ریشه کن خواهد شد و انتظار تحقق این وعده الهی خواب را از چشمان پلیدشان ربوده و چنان افسار پاره کرده اند که برای خلاصی از وحشتی که این وعده برحق الهی به دل‌های تاریک و خبیثشان انداخته از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خون به ناحق ریخته شده دانشمند هسته ای شهید دکتر فخری زاده عزیز، نه تنها ملت انقلابی ایران را از ادامه راه باز نمی‌دارد، بلکه سیلی خروشان از جوانان انقلابی را به حرکت وا می دارد تا با اراده ای پولادین و انگیزه ای قوی تر در مسیر اعتلای حقانیت و آزادگی، هر آنچه در توان دارد به کار گیرد.

اسامی امضا کنندگان این بیانیه به شرح زیر است؛ مهدی اقراریان،‌مهدی صیاد شیرازی، علی حقیقت، محمد نبی آقاتقی، حامدتوحیدی، سید امید میرغضنفری، سید ابوالفضل سید محمدی، حجت الاسلام والمسلمین میثم آسوپا، علیرضا داودی، امیر خوشخو، مازیار عظیم زاده ایرانی، سید محمد جواد صدری مهر، محمدعلی ناصری، علیرضا رحمانی، علی بیانی، حامد علامتی، علی محمدشاملو، محمدرضا کاشفی، سجاد اکبری، امین اسدی، مهدی رمضانی، حامد زمانی

اتحاد و همدلی ملی ذیل هدایت رهبری گشاینده گره‌های کور کشور است

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه با تسلیت ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده، اعلام کرد: دشمنانی که در کمین ایرانیان نشسته اند و تمام امکانات خود را برای توقف ایران بکار بسته اند، گاه با ترور، گاه با جنگ افروزی منطقه ای، گاه با نفوذ سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی و گاه با تزیین خوش نقش و نگار میز مذاکره، مرور تاریخ خون‌بار ترورها، عبرتی عمیق را فریاد می‌کشد.

این بیانیه افزود: راه عبور از گردنه‌های دشوار و بحران‌های امروز، اتحاد و همدلی ملی ذیل هدایت رهبری و عدم اعتماد و سازگاری با دشمنان به همراه میدان‌داری نیروهای جوان، انقلابی و خلاق است که با عملکرد جهادگونه و فعال، پیش‌دستانه و هوشمندانه، گره‌های کور کشور را بگشایند و ایرانیان پرافتخار و با کرامت را به شان و منزلتی که حقشان است برسانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha