مورد مثبتی از کرونا در مرکز نگهداری سالمندان اراک گزارش نشده است

اراک - ایرنا - مدیرعامل موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی گفت: ۹۰ نفر در این موسسه در خیرآباد اراک نگهداری می‌شوند که تاکنون مورد مثبتی از کرونا در بین آنان گزارش نشده است.

«عزت‌الله حیدری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و همکاری خانوادها و ساکنان مقیم مرکز نگهداری، از دلایل نفوذناپذیری کرونا به این مرکز است.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان مرکزی نیز ۵۰۰ میلیون ریال برای اقدامات پیشگیرانه در مرکز نگهداری سالمندان  هزینه کرده و همکاری خوبی داشته است.

مدیرعامل موسسه خیریه سالمندان استان مرکزی گفت: ۶ نفر از کادر مرکز نگهداری سالمندان به ویروس کرونا مبتلا شدند که با دقت و وسواس از حضور آنان و تماس با سالمندان مرکز جلوگیری شد.

حیدری افزود: حتی در صورت وجود بیمار مبتلا در بین خانواده کادر مرکز، تا گذراندن دوران کامل قرنطینه از حضور آنانن با احتمال ناقل بودن، جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: تهیه انواع دمنوش، غذاهای مقوی با رژیم تغذیه‌ای مناسب و میان وعده میوه از جمله تدابیر اتخاذ شده به همراه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در مرکز نگهداری سالمندان اراک است.

۹۰ سالمند شامل ۳۰ زن و ۶۰ مرد در مرکز خیریه سالمندان اراک نگهداری می‌شوند.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

بر اساس اعلام  سیما سادات لاریسخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا اول آذر ۹۹  به ۸۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر و  شمار جانباختگان قطعی این بیماری به ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha