نایب رییس مجلس: رشد سریع بیماری با اعمال محدودیت‌ها کاهش می‌یابد

بیرجند - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: با اعمال محدودیت‌ها طی دو هفته آینده می‌توانیم شاهد کاهش رشد سریع بیماری کرونا باشیم.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بیرجند افزود: با اعمال محدودیت‌ها می‌توانیم کمر رشد کرونا را بشکنیم.

وی ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: آمارهای افزایشی تعداد مبتلایان به بیماری، به نسبت جمعیت استان خراسان جنوبی قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عامل این گستردگی شیوع و افزایش آمار مبتلایان، مربوط به دورهمی‌ها و رفت و آمدهای خانوادگی ناشی از جامعه سنتی این منطقه است.

وی افزود: با توجه به روند رشد بیماری و جهش ویروس کرونا، احتمال می‌رود تا هفت یا هشت ماه آینده همچنان با این شرایط مواجه باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: چنانچه اقدامات انجام شده در سطح دنیا به نتیجه برسد، با واکسینه کردن ۲۰ تا ۳۰ درصد جامعه جهانی، زنجیره شیوع کرونا شکسته می‌شود. 

وی ادامه داد: با لحاظ این موضوع و تا زمان به نتیجه رسیدن کارها، بهترین راهکار پیشگیری از شیوع بیماری است.

وی گفت: با عزم عمومی می‌توانیم از گسترش بیماری جلوگیری کنیم و ماه‌های سخت پیش رو را به خوبی پشت سر بگذاریم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با مطلوب خواندن دو طرح عملیاتی که از هفته آینده در سراسر کشور اعمال می‌شود، اظهار داشت: اقتدار در اجرا، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

وی گفت: کرونا بر تمام حوزه‌ها تاثیر نامطلوبی گذاشته لذا کنترل این بیماری، وظیفه همگانی است. 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز مساعدت‌های لازم را در این زمینه خواهد داشت.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی که شامگاه دیروز (چهارشنبه) وارد بیرجند شد، با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفت و گو کرد.

وی امروز به همراه نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مسوولان محلی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان‌های فردوس، سرایان و بشرویه بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha