۱۵۰ طلبه و روحانی یزدی در پیشگیری از کرونا همکاری دارند

یزد- ایرنا- رییس بسیج طلاب و روحانیون استان یزد گفت: همزمان با شیوع موج سوم ویروس کرونا تاکنون ۱۵۰ نفر طلبه و روحانیان بسیجی با این تشکل در انجام فعالیت‌های فرهنگی و خدمات‌رسانی به بیماران کووید - ۱۹ همکاری دارند.

حجت‌الاسلام مهدی قره‌چاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  از این تعداد ۱۰۰ نفر در امر تغسیل اموات کرونایی و بقیه با حضور در بیمارستان‌ها در کنار کادر درمان به امور فرهنگی، پشتیبانی و خدمات‌رسانی به بیماران مشغول هستند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت روحانیان و طلاب در ارایه خدمات و همکاری در اجرای برنامه‌های مورد نیاز ادامه داد: بسیج طلاب انقلابی همسو با سایر اقشار بر حسب وظایف دینی و انسانی خود را برای پیشگیری از کرونا انجام می‌دهند.  

بسیج طلاب و روحانیون یزد یک هزار عضو دارد و شمار طلاب مدارس علوم دینی استان حدود پنج هزار نفر است که در ۴۰ مدرسه علوم دینی تحصیل می کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( یکشنبه) گفته بود که با فوت ۴۵۹ بیمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

 سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۸ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۲۳۶ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۲ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و  با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۵۲۰ هزار و ۳۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۵۲۳ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۲۲۴ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته لاری شرایط از لحاظ شیوع کرونا در تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز  است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( مارس ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha