۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84101648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی سمنان درباره مخاطرات سامانه‌های ناپایدار جوی هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش ابر، بارش پراکنده، کاهش دما و وزش باد شدید و نسبتا شدید برای چندروز آینده در استان، متاثر از فعالیت ۲ سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی روز شنبه به ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، شرایط جوی چند روز آینده متاثر از سامانه ای که از عصر جمعه وارد هوای استان سمنان شد، خواهد بود و وزش باد نسبتا شدید و شدید، گرد و خاک، افزایش ابر و بارش های پراکنده و خفیف دور از انتظار نیست.

وی گفت: منطقه اثر سامانه بارشی کنونی در استان سمنان امروز در برخی نقاط به ویژه در نواحی شمالی و غربی استان با جهت باد غالب شمالی تا غربی و فردا یکشنبه در غالب نقاط استان با جهت باد غالب شمالی تا غربی است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان این سامانه را روز یکشنبه دانست و افزود: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی مهمترین توصیه های هواشناسی است.

وی به ورود تدریجی سامانه بارشی دیگری از یکشنبه خبر داد و گفت: بارش پراکنده باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید، کاهش نسبی دمای هوا، مخاطرات اصلی این سامانه خواهد بود.

مصطفوی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه به صورت بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان، به صورت بارش پراکنده باران و برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و سردسیر ، و به صورت مه آلودگی و کاهش دید افقی در نواحی کوهستانی و محورهای شمالی است.
وی یادآور شد: دمای هوا از بعد از ظهر یکشنبه به طور میانگین بین ۳ تا ۵ درجه در استان کاهش خواهد یافت که در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل به حدود صفر و زیر صفردرجه خواهد رسید.
وی اثر مخاطره این سامانه را مه آلودگی و کاهش دید افقی بیان و اضافه کرد:  احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی به دلیل کاهش دید افقی، تمهیدات پیشگیرانه لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل باد و سرما، اقدامات پیشگیرانه لازم در پیشگیری از بیماریهای ویروسی مرتبط با سرما، توصیه های هواشناسی در برابر این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: زمان پایان سامانه بارشی دوم در استان اوایل وقت روز دوشنبه پیش بینی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha