۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۷:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84096279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۱۳ دانشجوی کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه گیلان پذیرش شدند

رشت - ایرنا- رئیس دانشگاه گیلان گفت: بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ۷۱۳ دانشجوی کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه گیلان پذیرفته شدند.

دکتر احمد رضی روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه گیلان در ۲۵ رشته تحصیلی اظهار داشت: جذب دانشجو بدون آزمون در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: نتایج آزمون سراسری کارشناسی نیز اعلام شده اما هنوز تعداد پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به این دانشگاه گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۱۸ دانشجوی جدید نیز در رشته کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان پذیرفته شده اند، اضافه کرد: ۳۲۱ دانشجو جدید نیز در رشته دکتری این دانشگاه پذیرش شده اند.

رضی بیان داشت: همه فرآیند ثبت نام این دانشجویان در دانشگاه گیلان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت الکترونیکی انجام می شود و نیازی به حضور دانشجو در این دانشگاه نیست.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم نیز علاوه بر اینترنت با استفاده از پست مدارک را تحویل می گیریم و کارت دانشجویان نیز از طریق پست در اختیار آنان قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: آموزش دانشجویان در ترم جدید به صورت غیرحضوری است.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز، لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha