۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84360671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه های گیلان شهریه پرداز هستند

رشت _ ایرنا_ قایم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس دانشگاه گیلان گفت: ٨٠ درصد دانشجویان دانشگاه های گیلان شهریه پرداز بوده و بقیه رایگان تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رضی روز پنجشنبه در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی گیلان  با حضور دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه گیلان  اظهار داشت: هم اکنون ۹۷ هزار دانشجو در دانشگاه های گیلان تحصیل می کنند.

وی بیان داشت: ١١ درصد دانشجویان در دانشگاه های گیلان در مقطع کاردانی، ٧٠ درصد کارشناسی، ۵. ۱۵ درصد کارشناسی ارشد و ۵. ۳ درصد در مقطع دکتری تحصیل می کنند.

رییس دانشگاه گیلان با اشاره به فعالیت ٢ هزار و ٢٠٠ عضو هیات علمی در دانشگاه های گیلان افزود: چهار هزار حق التدریسی نیز در دانشگاه های استان برای آموزش دانشجویان فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شورای مدیریت آموزش عالی گیلان خاطرنشان کرد: در این شورا چهار کارگروه تشکیل شده که هر یک از مراکز آموزش عالی مسئولیت هر کارگروه را بر عهده دارند.

دکتر رضی اضافه کرد: کارگروه پژوهش، نوآوری و فناوری با مسئولیت دانشگاه گیلان، مهارت آموزی و کارآفرینی با مسئولیت فنی و حرفه ای، آموزشی با مسئولیت دانشگاه آزاد و  کارگروه فرهنگی و دانشجویی با مسئولیت دانشگاه پیام نور تشکیل شده است.

در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی گیلان روسای دانشگاه های استان حضور داشتند.

٢ پروژه دانشگاهی گیلان امروز پنجشنبه با حضور دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

سالن تحقیقاتی و آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و طرح احداث ساختمان آزمایشگاه مهندسی رودخانه مربوط به پژوهشکده حوضه آبی خزر این دانشگاه امروز به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha