۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83240979
T T
۰ نفر
50 شركت دانش بنيان در گيلان فعال است

رشت - ايرنا - رئيس دانشگاه گيلان گفت: 50 شركت دانش بنيان ، 196 هسته و فناور و 95 كانون شكوفايي در استان گيلان فعال است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، احمد رضي روز سه شنبه در جلسه كارگروه آموزش، پژوهش و فناوري گيلان با حضور منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در رشت با اشاره به وجود مراكز تحقيقاتي متعدد در استان گفت: تعدادي زيادي مراكز تحقيقاتي وابسته به جهادكشاورزي فعالست كه برخي فعاليت هاي بين المللي دارند.
وي با اشاره به تحصيل 105 هزار دانشجو در گيلان، شامل 54 درصد دختر و اين كه 80 درصد آنها شهريه پرداز هستند، اظهار داشت: 60 درصد دانشجويان گيلان در مقطع كارشناسي، 18 درصد در مقطع كارداني، 5 / 19 درصد در مقطع ارشد و
5 / 2 درصد در مقطع دكتري مشغول به تحصيل هستند.
رئيس دانشگاه گيلان با بيان اين كه طرح آمايش آموزش عالي در اين استان در حال اجراست، خاطر نشان كرد: از ويژگي هاي استان گيلان اينست كه در بخش دانشگاهي گام هاي درستي برداشته شده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش بيان داشت: همكاري خوبي بين مديران آموزش عالي استان گيلان و مديران استان با دانشگاه وجود دارد.
*تاسيس نخستين صندوق پژوهش و فناوري غيردولتي در گيلان
رئيس پارك علم و فناوري استان گيلان نيز در كارگروه آموزش، پژوهش و فناوري استان گيلان بيان داشت: اولين صندوق پژوهش و فناوري غيردولتي در گيلان راه اندازي شده است.
علي باستي با بيان اين كه گيلان يكي از استانهايي است كه بيشترين موسسات پژوهشي كشور را دارد، افزود: تعداد زيادي از محققان و پژوهشگران را در اين استان داريم.
وي با اشاره به افزايش بودجه پارك هاي علم و فناوري در كشور اظهار داشت: پارك علم و فناوري گيلان نيز از پاركهايست كه از اين افزايش بوجه برخوردار شده كه جاي قدرداني دارد.
رئيس پارك علم و فناوري استان گيلان بيان داشت: پارك علم و فناوري گيلان مجوز استقرار پنج شركت را گرفته كه در طرح جامع يا شهرك علم و فناوري گيلان مستقر شود.
افتتاح دو پروژه در دانشگاه گيلان، اتصال دانشگاه گيلان به شبكه علمي كشور، بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي دانشگاه، آغاز طرح كاشت 10 هزار نهال در اين دانشگاه از جمله برنامه هاي وزير علوم، تحقيقات و فناوري به استان گيلان بود.
بر اساس آخرين آمار، هم اكنون حدود 17 هزار دانشجو در رشته هاي مختلف مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري در دانشگاه گيلان مشغول به تحصيل هستند، اين دانشگاه داراي افزون بر 560 عضو هيات علمي است.
دانشگاه گيلان به عنوان دانشگاهي جامع و بزرگترين دانشگاه شمال كشور، داراي 10 دانشكده شامل ادبيات و علوم انساني، علوم پايه ، علوم كشاورزي، فني، تربيت بدني و علوم ورزشي ، منابع طبيعي، هنر و معماري، علوم رياضي، مكانيك و دانشكده فني و مهندسي شرق گيلان است.
دانشگاه گيلان همچنين پژوهشكده گيلان شناسي، مركز آموزش هاي الكترونيكي (مجازي) و يك پرديس دانشگاهي دارد.
7286 /6030

سرخط اخبار استان‌ها