۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبر: 84089806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش در یکهزار مدرسه مازندران به صورت کامل غیرحضوری شد

ساری - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت که بر اساس تازه‌ترین محدودیت‌های ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ، آموزش در یکهزار و ۱۰۰ مدرسه استان به صورت کامل غیرحضوری و مجازی شده است.

مازندران ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

علی ساداتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علت غیرحضوری شدن این تعداد مدرسه تشدید سرعت شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن آمار مبتلایان در هفته های اخیر بوده است که با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی ، این تصمیم اتخاذ شده است.

وی توضیح داد : دانشگاه علوم پزشکی مازندران ممنوعیت کلاس های حضوری در این مدارس را به دلیل عدم امکان رعایت مسائل بهداشتی عنوان کرد که به معنای نبود تجهیزات و امکانات لازم برای رعایت پروتاکل های بهداشتی است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش مازندران گفت : فرسودگی و همچنین محدودیت و محرومیت امکانات از مهم ترین دغدغه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان است که این مساله بیش از ۳۰ درصد مدارس استان را شامل می شود.

وی افزود : این تعداد مدارس شامل همه شهرستان های استان می شود و بیشترین آن در شهرهای پرجمعیت به خصوص در مناطق مرکزی قرار دارند.

ساداتی گفت : غیرحضوری بودن مدارس به معنای تعطیلی مدرسه نیست و باید مسئولان مدارس از جمله مدیران و معاونین در مدارس حاضر باشند تا در صورت نیاز پاسخگوی والدین و همچنین حوزه آموزش باشند.

وی افزود : برگزاری کلاس به صورت حضوری و غیرحضوری در مدارس مازندران تابع تصمیمات ستاد استانی کرونا است و تمامی مصوبات ستاد و همچنین تشخیص دانشگاه علوم پزشکی به طور کامل اجرایی می شود.

این مسئول با تاکید بر این که رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی یا مصوبات ستاد ملی کرونا در مدارس یک تخلف سازمانی محسوب و با آن به سرعت برخورد می شود ، گفت : پیش از این نیز تعداد قابل توجهی از مدارس استان آموزش را بر بستر مجازی پیش می بردند و میزان حضور دانش آموزان در مدارس حدود ۱۷ درصد بود که با محدودیت های جدید کمتر نیز خواهد شد.

ساداتی آمار برگزاری کلاس های حضوری و مجازی را شناور و دائماً در حال تغییر دانست و افزود : این مساله تابع میزان شیوع ویروس کرونا در هر منطقه است.

در روزهای اخیر ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا در پی افزایش همه گیری بیماری کووید- ۱۹ اقدام به وضع محدودیت های جدید کرد که یکی از آنها تعطیلی آموزش حضوری در تعداد قابل توجهی از مدارس بوده است.

در هفته های اخیر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی ، شیوع ویروس کرونا را در استان سرعت بخشید و آمار بیماران بستری هم تنها در طول یک هفته ۲۰ درصد ا فزایش یافت.

هم اکنون حدود ۷۵۳ بیمار مبتلا به کوود-۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha